Polish Job 2 0, OTOK, fot. Weronika Trojanowska

Niech żyje polski dizajn! Wystawa Polish Job 2.0. Design That Matters

Polish Job 2.0 to przygotowana przez Łódź Design Festival przekrojowa wystawa polskiej marki wzorniczej. Prezentacja jest pretekstem do analizy współczesnego polskiego rynku oraz przeglądem najciekawszych produktów nagrodzonych w plebiscycie must have, organizowanym przez Łódź Design Festival od 2011.

Przegląd polskiego designu

Polish Job 2.0 to przygotowana przez Łódź Design Festival przekrojowa wystawa projektów i wdrożeń reprezentujących polską markę wzorniczą, jej charakterystykę i unikatowość. Prezentacja jest pretekstem do analizy współczesnego polskiego rynku, przeglądem najciekawszych produktów oraz próbą uchwycenia kryteriów identyfikujących spójność marki. Podczas pierwszej odsłony Polish Job podczas Milan Design Week w 2014. przedstawione zostały trzy powiązane ze sobą wątki: lokalność, nostalgia i innowacyjność, charakteryzujące polskie wzornictwo. Aktualna perspektywa pokazuje, że polski design poza czerpaniem z regionalnych motywów i zasobów, zabawą i przetwarzaniem wzorów z przeszłości czy próbami eksperymentowania i tworzenia nowych rozwiązań cechuje również odpowiedzialność i zaradność.

Polscy projektanci coraz częściej proponują bardziej efektywne czy etyczne rozwiązania, minimalizując ilość odpadów lub podchodzą kreatywnie do ponownego użycia istniejących zasobów podczas produkcji. Wszystkie pięć kategorii przenika się i łączy w projektach i wdrożeniach wybranych na wystawę. Przygotowana kolekcja ukaże współczesną polską myśl wzorniczą, aktualne trendy, rozwój poszczególnych marek, ewolucję produktów i najbardziej obiecujące kierunki rozwoju designu w Polsce.

plebiscyt must have odkrywa trendy na polskim rynku

Plebiscyt must have to jedna z najważniejszych części, z których składa się Łódź Design Festival. Od 2011 rada ekspertów śledząc zmiany i nowinki polskiego designu, przyznaje znak jakości must have dostępnym na polskim rynku produktom, które są nowatorskie, wrażliwe społecznie, powstają w trosce o zasoby i skupiają uwagę pomysłowością. Plebiscyt inspiruje projektantów do pracy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, a producentów zachęca do inwestowania w design jako kluczowy element swojej strategii rynkowej.

Polish Job 2 0, Kilimy z Polski, projekt Wiktoria Podolec, produkcja Tartaruga

W trakcie przygotowań do wystawy Polish Job 2.0 dokonano przeglądu prawie 1000 nagrodzonych produktów w plebiscycie must have oraz określono, czym charakteryzuje się polska marka wzornicza. Pomimo ogromnej różnorodności krajowego designu, główne wartości, którymi kierują się projektanci i producenci, skupiają się wokół pięciu przenikających się pojęć: innowacyjność, odpowiedzialność, zaradność oraz lokalność i nostalgia. Wybrana do prezentacji kolekcja odzwierciedla w znakomity sposób współczesność polskiego wzornictwa oraz kierunki jego rozwoju, niosące obietnicę ciągłego doskonalenia i świeżego spojrzenia na dominujące trendy w międzynarodowym designie, a jednocześnie łączenia tradycji i gwarancji jakości produktów. Partnerem wystawy Polish Job 2.0 jest VANK.

Adres

fffunction.studio

Halvemaanstraat 18H

5651 BP Eindhoven

Godziny otwarcia

19-26.10.2024 / 11:00-18:00,

27.10.2024 / 11:00-16:00.

Kolofon
Łódź Design Festival – koncepcja wystawy
Bogusława Bronowicka – współpraca kuratorska
Małgorzata Jaguszewska – produkcja wystawy
Aleksandra Kietla – promocja & PR
Katarzyna Ludwisiak – grafika & projekt wystawy
Hanna Nadolska – wsparcie produkcji
Michał Piernikowski – kuratorowanie i tworzenie treści
Łukasz Piernikowski – koordynacja techniczna

Lista obiektów:

  1. Banffy, projekt: Klaudia Janikowska, Yuliya Neronskaya, produkcja: Noti
  2. BraillePen24, projekt: Zespół Harpo Sp. z o.o. pod kierownictwem mgr inż. Jarosława Urbańskiego, zespół Metaphor Sp. z o.o. Sp.k. – Anna Wróblewska oraz projektantki Joanna Leciejewska i Agnieszka Mazurek, produkcja: HARPO Sp. z o.o.
  3. Emanui, projekt: Iga Słowik, Paul Lequay, produkcja: She is Lucid Ltd
  4. Fotel RM58, projekt: prof. Roman Modzelewski, produkcja: VZÓR
  5. HopOnTop, projekt: Magdalena Gazur, produkcja: Huta Julia w Piechowicach
  6. Ilustracje do noszenia, projekt: Marcelina Jarnuszkiewicz, produkcja: Marcelina Jarnuszkiewicz
  7. Kilimy z Polski, projekt: Wiktoria Podolec, produkcja: Tartaruga
  8. Kolekcja plakatów „Wypoczynek”, projekt: Katarzyna Jasińska, produkcja: Gra-Fika
  9. Krzesło Boto, projekt: Bartłomiej Pawlak, Łukasz Stawarski (Pawlak & Stawarski), produkcja: Holme
  10. LaLa, projekt: Wooden Story Team, produkcja: Wooden Story
  11. Meble Remiosło, projekt: Weronika Krygicz, Klaudia Piwowarska, produkcja: Remiosło
  12. Plantacja, projekt: Alicja Patanowska, produkcja: Alicja Patanowska / Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów”i „Chodzież”A.
  13. Polish food, projekt: Katarzyna Hetman, produkcja: Hetman Jewelry
  14. STEP FORWARD, projekt: Sebastian Szypuła, produkcja: BOHEMA Clothing
  15. Stół Deska Do Deski, projekt: Agata Kulik, Paweł Pomorski, produkcja: MALAFOR
  16. Tapeta BIOLEN TERRA,projekt: Studio Dekorami, produkcja: TECHNOCOLOR S.C. DULEWICZ JOANNA, BAUĆ WOJCIECH
  17. Tynk gliniany wykończeniowy/Kolekcja Kolory Ziemi, projekt: Marcin Kacprzyk, produkcja: COSTKA Budownictwo Naturalne
  18. UGLYTOYS Dorota Dziak, projekt: Dorota Dziak, produkcja: Dorota Dziak
  19. VANK_CUBE, projekt: Anna Vonhausen, produkcja: VANK
  20. In my forest,projekt: Aleksandra Kujawska dla DESA Home, produkcja: Aleksandra Kujawska
  21. Woskowijka by Malu, projekt: Marta i Łukasz Wilczek, produkcja: Malu Marta Wilczek
  22. Zestaw Hi-Fi Unitra, projekt: Wiktor Szulfer, produkcja: Unitra sp. z o.o.
  23. Zestaw kawowo-herbaciany OTOK, projekt: Bartłomiej Pawlak, Łukasz Stawarski (Pawlak & Stawarski), produkcja: Zakłady Ceramiczne „BOLESŁAWIEC” z o.o.

źródło: materiały prasowe

Czytaj też: Ceramika | Meble | Polecane | Wystawa | Naczynia | Biżuteria | whiteMAD na Instagramie