Polish Job 2.0 to przygotowana przez Łódź Design Festival przekrojowa wystawa polskiej marki wzorniczej. Prezentacja jest pretekstem do analizy współczesnego polskiego rynku oraz przeglądem najciekawszych produktów nagrodzonych w plebiscycie must have, organizowanym przez Łódź Design Festival od 2011.
Przegląd polskiego designu
Polish Job 2.0 to przygotowana przez Łódź Design Festival przekrojowa wystawa projektów i wdrożeń reprezentujących polską markę wzorniczą, jej charakterystykę i unikatowość. Prezentacja jest pretekstem do analizy współczesnego polskiego rynku, przeglądem najciekawszych produktów oraz próbą uchwycenia kryteriów identyfikujących spójność marki. Podczas pierwszej odsłony Polish Job podczas Milan Design Week w 2014. przedstawione zostały trzy powiązane ze sobą wątki: lokalność, nostalgia i innowacyjność, charakteryzujące polskie wzornictwo. Aktualna perspektywa pokazuje, że polski design poza czerpaniem z regionalnych motywów i zasobów, zabawą i przetwarzaniem wzorów z przeszłości czy próbami eksperymentowania i tworzenia nowych rozwiązań cechuje również odpowiedzialność i zaradność.
Polscy projektanci coraz częściej proponują bardziej efektywne czy etyczne rozwiązania, minimalizując ilość odpadów lub podchodzą kreatywnie do ponownego użycia istniejących zasobów podczas produkcji. Wszystkie pięć kategorii przenika się i łączy w projektach i wdrożeniach wybranych na wystawę. Przygotowana kolekcja ukaże współczesną polską myśl wzorniczą, aktualne trendy, rozwój poszczególnych marek, ewolucję produktów i najbardziej obiecujące kierunki rozwoju designu w Polsce.
plebiscyt must have odkrywa trendy na polskim rynku
Plebiscyt must have to jedna z najważniejszych części, z których składa się Łódź Design Festival. Od 2011 rada ekspertów śledząc zmiany i nowinki polskiego designu, przyznaje znak jakości must have dostępnym na polskim rynku produktom, które są nowatorskie, wrażliwe społecznie, powstają w trosce o zasoby i skupiają uwagę pomysłowością. Plebiscyt inspiruje projektantów do pracy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, a producentów zachęca do inwestowania w design jako kluczowy element swojej strategii rynkowej.
W trakcie przygotowań do wystawy Polish Job 2.0 dokonano przeglądu prawie 1000 nagrodzonych produktów w plebiscycie must have oraz określono, czym charakteryzuje się polska marka wzornicza. Pomimo ogromnej różnorodności krajowego designu, główne wartości, którymi kierują się projektanci i producenci, skupiają się wokół pięciu przenikających się pojęć: innowacyjność, odpowiedzialność, zaradność oraz lokalność i nostalgia. Wybrana do prezentacji kolekcja odzwierciedla w znakomity sposób współczesność polskiego wzornictwa oraz kierunki jego rozwoju, niosące obietnicę ciągłego doskonalenia i świeżego spojrzenia na dominujące trendy w międzynarodowym designie, a jednocześnie łączenia tradycji i gwarancji jakości produktów. Partnerem wystawy Polish Job 2.0 jest VANK.
Adres
fffunction.studio
Halvemaanstraat 18H
5651 BP Eindhoven
Godziny otwarcia
19-26.10.2024 / 11:00-18:00,
27.10.2024 / 11:00-16:00.
Kolofon
Łódź Design Festival – koncepcja wystawy
Bogusława Bronowicka – współpraca kuratorska
Małgorzata Jaguszewska – produkcja wystawy
Aleksandra Kietla – promocja & PR
Katarzyna Ludwisiak – grafika & projekt wystawy
Hanna Nadolska – wsparcie produkcji
Michał Piernikowski – kuratorowanie i tworzenie treści
Łukasz Piernikowski – koordynacja techniczna
Lista obiektów:
- Banffy, projekt: Klaudia Janikowska, Yuliya Neronskaya, produkcja: Noti
- BraillePen24, projekt: Zespół Harpo Sp. z o.o. pod kierownictwem mgr inż. Jarosława Urbańskiego, zespół Metaphor Sp. z o.o. Sp.k. – Anna Wróblewska oraz projektantki Joanna Leciejewska i Agnieszka Mazurek, produkcja: HARPO Sp. z o.o.
- Emanui, projekt: Iga Słowik, Paul Lequay, produkcja: She is Lucid Ltd
- Fotel RM58, projekt: prof. Roman Modzelewski, produkcja: VZÓR
- HopOnTop, projekt: Magdalena Gazur, produkcja: Huta Julia w Piechowicach
- Ilustracje do noszenia, projekt: Marcelina Jarnuszkiewicz, produkcja: Marcelina Jarnuszkiewicz
- Kilimy z Polski, projekt: Wiktoria Podolec, produkcja: Tartaruga
- Kolekcja plakatów „Wypoczynek”, projekt: Katarzyna Jasińska, produkcja: Gra-Fika
- Krzesło Boto, projekt: Bartłomiej Pawlak, Łukasz Stawarski (Pawlak & Stawarski), produkcja: Holme
- LaLa, projekt: Wooden Story Team, produkcja: Wooden Story
- Meble Remiosło, projekt: Weronika Krygicz, Klaudia Piwowarska, produkcja: Remiosło
- Plantacja, projekt: Alicja Patanowska, produkcja: Alicja Patanowska / Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów”i „Chodzież”A.
- Polish food, projekt: Katarzyna Hetman, produkcja: Hetman Jewelry
- STEP FORWARD, projekt: Sebastian Szypuła, produkcja: BOHEMA Clothing
- Stół Deska Do Deski, projekt: Agata Kulik, Paweł Pomorski, produkcja: MALAFOR
- Tapeta BIOLEN TERRA,projekt: Studio Dekorami, produkcja: TECHNOCOLOR S.C. DULEWICZ JOANNA, BAUĆ WOJCIECH
- Tynk gliniany wykończeniowy/Kolekcja Kolory Ziemi, projekt: Marcin Kacprzyk, produkcja: COSTKA Budownictwo Naturalne
- UGLYTOYS Dorota Dziak, projekt: Dorota Dziak, produkcja: Dorota Dziak
- VANK_CUBE, projekt: Anna Vonhausen, produkcja: VANK
- In my forest,projekt: Aleksandra Kujawska dla DESA Home, produkcja: Aleksandra Kujawska
- Woskowijka by Malu, projekt: Marta i Łukasz Wilczek, produkcja: Malu Marta Wilczek
- Zestaw Hi-Fi Unitra, projekt: Wiktor Szulfer, produkcja: Unitra sp. z o.o.
- Zestaw kawowo-herbaciany OTOK, projekt: Bartłomiej Pawlak, Łukasz Stawarski (Pawlak & Stawarski), produkcja: Zakłady Ceramiczne „BOLESŁAWIEC” z o.o.
źródło: materiały prasowe
Czytaj też: Ceramika | Meble | Polecane | Wystawa | Naczynia | Biżuteria | whiteMAD na Instagramie