Grę „Niewidzialna wyspa” zaprojektowała Karolina Glanowska, absolwentka Wydziału Projektowego ASP w Katowicach. Jej pomysł sprawia, że osoby niewidzące będą mogły nawiązać relację wspólnie z osobami widzącymi.

Karolina Glanowska zaprojektowała grę pod okiem prof. dr hab. Tomasza Bierkowskiego. Projekt jest próbą odpowiedzi na problem braku integracji pomiędzy osobami niewidzącymi i widzącymi. Dzięki dołączonym opaskom w zabawie brać mogą udział obie grupy. To główna idea, która przyświecała projektantce – umożliwienie spotkania obydwu grup, aby zażegnać stereotypy.

Przygotowując projekt gry „Niewidzialna wyspa” Karolina Glanowska dokładnie przeanalizowała każdy jej element. Poszczególne fragmenty zostały zaprojektowane tak, aby gracze z łatwością mogli wyczuć pionki i określić położenie na planszy. Efekt udało się osiągnąć dzięki wydrukom 3D oraz elementom tyflograficznym. Dzięki zasłonięciu oczu przez wszystkich uczestników rozgrywki status graczy i ich szanse są wyrównane.

Finalną wersję gry poprzedziło stworzenie licznych prototypów, które były testowane przez niewidzących i widzących użytkowników. Autorka konsultowała swój projekt z ekspertami zajmującymi się tworzeniem gier oraz projektowaniem dla osób z dysfunkcjami wzroku.

Projekt gry znalazł się w zestawieniu Najlepszych Dyplomów Projektowych Akademii Sztuk Pięknych 2020 i w ramach wystawy DESIGN 32 jest prezentowany w Rondzie Sztuki w Katowicach. Wystawa będzie otwarta do 20 lipca 2021 roku.

Czytaj też: Ciekawostki | Gadżety | Polscy projektanci | whiteMAD na Instagramie

źródło: Karolina Glanowska