Jej powstanie jest elementem strategii, w ramach której promowana będzie marka Województwa Łódzkiego. Identyfikacja wizualna opiera się na formach graficznych, a kolorystyka logo ma nawiązywać do twórczości Katarzyny Kobro.
System Identyfikacji Wizualnej Województwa Łódzkiego został przyjęty przez Zarząd Województwa w połowie stycznia. To zbiór grafik, które będą zamieszczane na materiałach promocyjnych. System opiera się na formach graficznych i kolorystyce osadzonych w korzeniach kulturowych i awangardowych, a inspirację do jej stworzenia miał stanowić folklor regionu.
Identyfikacja wizualna opiera się na palecie barw zainspirowanej kolorystyką herbu województwa oraz kolorami występującymi w Kompozycjach Przestrzennych autorstwa Katarzyny Kobro. Sam znak opiera się na czytelnej typografii połączonej z elementami figur geometrycznych: niebieskim prostokątem, żółtym trójkątem i czerwonym kwadratem.
Na podstawie twórczości Kobro zaproponowano użycie form i kolorystyki wykorzystując ich znaczenie:
CZERWIEŃ jako barwa żywa, dobrze widoczna, działająca pobudzająco. To kolor życia i silnych emocji;
NIEBIESKI – symbol samodoskonalenia się i zasobów finansowych. Stymuluje nas do działania;
ŻÓŁTY poprawia nastrój i zwiększa poczucie własnej wartości, pobudza do myślenia. Jest kolorem pewności siebie i optymizmu, dopełnia logo, dodając mu pozytywnego charakteru.
Znak promocyjny składa się z logotypu wzbogaconego o sygnet. Logotyp, czyli część tekstowa (napis „Łódzkie”) występuje na wszystkich oficjalnych materiałach i dokumentach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
Projekt identyfikacji przygotowało Studio Design z Łodzi, odpowiada za niego dr Izabela Jurczyk – art Director Studia Design, która jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, a obecnie prowadzi zajęcia w Instytucie Projektowania Graficznego Łódzkiej ASP.
Tworząc logo, świadomie odnieśliśmy się do tożsamości naszego województwa. Głównym założeniem dla stworzenia nowej identyfikacji było przedstawienie jego unikatowego kodu, który charakteryzuje miejsce i jego mieszkańców. Zależało nam na zbudowaniu nowoczesnego, dynamicznego przekazu mówiącego o sile i kreatywności regionu. Nowe logo poprzez swą architekturę odnosi się do szeroko pojętej kultury, folkloru, przemysłu, biznesu oraz centralnego położenia geograficznego województwa ŁÓDZKIEGO, które silnie wpływa na rolę, jaką odgrywa ono na arenie Polski i Europy. Architekturę znaku ŁÓDZKIE, tworzy czytelna, linearna typografia, opracowana na bazie jednoelementowego fontu Wspomniana typografia została połączona z elementami figur geometrycznych. Użycie kodu niesionego przez kolory i kształty jest istotnym elementem komunikacji we współczesnym społeczeństwie. Zaproponowane w logo formy graficzne i kolorystyka, osadzone są w kulturowych i awangardowych korzeniach naszego województwa i odnoszą się wprost do tożsamości marki regionu, której nadrzędną siłą jest różnorodność oraz otwarcie na rozwój i nowe technologie – mówi Izabella Jurczyk, łodzianka, artystka sztuk wizualnych, główna projektanta Design Studio.
Głównym założeniem dla stworzenia nowej identyfikacji marki województwa łódzkiego było przedstawienie jego unikatowego kodu, który charakteryzuje miejsce i jego mieszkańców. Zależało nam na zbudowaniu nowoczesnego, dynamicznego przekazu mówiącego o sile i kreatywności naszego województwa. Nowe logo poprzez swą architekturę odnosi się do szeroko pojętej kultury, folkloru, przemysłu, biznesu oraz położenia geograficznego województwa, które silnie wpływa na rolę, jaką odgrywa ono na arenie Polski i Europy.
Wartość opracowania nowego znaku promocyjnego wraz z księgą znaku oraz kompleksowym Systemem Identyfikacji Wizualnej WŁ to 17 000 zł netto.
źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
Czytaj też: Łódź | Identyfikacja wizualna | Grafika | Logo | Detal | whiteMAD na Instagramie