Ola Niepsuj łączy sztukę z modą w kolekcji dla UNIQLO Warszawa

Z okazji ponownego otwarcia sklepu UNIQLO Wars Sawa Junior, japońska marka zaprosiła do współpracy Olę Niepsuj – ilustratorkę, graficzkę i artystkę wizualną, ilustratorkę, graficzkę i artystkę wizualną, której prace płynnie łączą świat sztuki z funkcjonalnym projektowaniem

To wyjątkowe spotkanie globalnej marki i lokalnej wrażliwości — hołd dla Warszawy, w której nowoczesność splata się z legendą o jej powstaniu

Wars i Sawa w nowej odsłonie

Po remoncie przestrzeń stała się pełnoprawnym sklepem UNIQLO – minimalistycznym i ciepłym, z drewnem i metalem inspirowanym amerykańskimi bibliotekami. To realizacja wizji Tadashiego Yanai – „biblioteki z ubraniami”, która w Warszawie zyskała lokalny charakter, łącząc funkcjonalność, sztukę i tożsamość miejsca.

Na ścianie nowo otwartego sklepu pojawił się imponującej skali mural autorstwa Oli Niepsuj, inspirowany warszawską legendą o rybaku Warsie i syrence Sawie – opowieścią o miłości, z której narodziło się miasto.
Artystka nawiązała wizualnie do motywów polskiej sztuki ludowej i tradycyjnych wycinanek. W kompozycji muralu pojawiają się symbole stolicy – Pałac Kultury i Nauki, rytmiczne wzory inspirowane ornamentyką Mazowsza oraz bogata, pulsująca kolorystyka.

Powstała praca, harmonijnie łączy tradycję z nowoczesnością, stając się wizualnym symbolem nowego otwarcia sklepu – miejsca, gdzie, jak w samej Warszawie, spotykają się różne kultury, style i energię. Mural pozostanie w sklepie na stałe.

Sztuka w codzienności

Ola Niepsuj przygotowała również grafiki do dwóch usług personalizacji dostępnych w sklepie: trzy autorskie wzory do nadruku na koszulkach i torbach, inspirowane Warszawą i miejską mitologią w ramach usługi UTme! oraz zestaw haftów zaprojektowanych specjalnie do ozdabiania, personalizacji lub naprawy ubrań w ramach RE.UNIQLO

Otwarcie z udziałem Ambasadora Japonii

Uroczyste otwarcie sklepu odbyło się 23 października 2025, a symbolicznego przecięcia wstęgi dokonali Jego Ekscelencja Akira Kono, Ambasador Japonii w Polsce, Takanobu Yomogida, Kohsuke Kobayashi – przedstawiciele UNIQLO, partnerzy Or Ackerman, Jan Rosner, Aleksandra Dojnikowska, oraz artystka Ola Niepsuj.

________

Ola Niepsuj to jedna z tych artystek, których styl rozpoznaje się od razu — nawet jeśli nie zna się jej nazwiska. Projektuje ilustracje, plakaty, książki i opakowania, ale przede wszystkim opowiada historie. Buduje mikroświaty – osobiste, pełne ironii i czułości wobec codzienności. Projektowanie traktuje jak proces myślenia: konceptualnie, holistycznie, z dbałością o każdy detal. W jej świecie rękodzieło spotyka się z technologią, ludowość z popkulturą, a sztuka wysoka płynnie przenika w użytkową. Jej prace pokazywano na ponad 220 wystawach w 35 krajach, jest laureatką ponad 40 międzynarodowych konkursów branżowych.

________

Zdjęcia: Piotr Maciaszek

Zobacz również:  Kolekcja | Moda | Edytorial