Autorem prezentowanego logo jest Mateusz Walasek, uczeń Technikum Poligraficzno-Administracyjnego w Zespole Szkół Zawodowych Nr 6 im. Joachima Lelewela w Poznaniu. Nie podobało mu się nowe logo Poznania, które zaprezentowano kilka tygodni temu. Postanowił więc przygotować własną propozycję. Nad koncepcyjnym projektem pracował trzy dni.
Miasto Poznań oficjalnie zaprezentowało nowe logo 15 maja. Na identyfikację wizualną składają się też wykorzystywane hasło „jesteś u siebie” oraz strona internetowa: markapoznan.pl. Praca nad powstaniem identyfikacji podzielona została na trzy etapy, w których zaangażowanych było kilkadziesiąt osób. – Prace zaczęliśmy od analizy symboliki herbu Poznania oraz jego nowoczesnej restylizacji – podkreśla Maciej Kawecki, projektant ze studia Brandburg, który przygotował logo.
Litera „P” w nowym logo została obrócona i ma symbolizować otwarty dom. Nad domem umieszczona jest sześcioramienna gwiazda, która symbolizuje światło oraz wartości: kompaktowość, przyjazność, sprawczość, człowiek, duma i wolność. To też dyskretne nawiązanie do gwiazdki, która symbolizowała Poznań od 2009 r. Więcej o nowym logo poznania pisaliśmy TUTAJ.
Oficjalne logo zaprezentowane w połowie maja:
Nowe logo nie spodobało się wszystkim. W mediach społecznościowych można znaleźć sporo krytycznych komentarzy. Miłośnikiem nowego logo nie jest też Mateusz Walasek, który postanowił zaprojektować logo w wersji, która w jego odczuciu lepiej nawiązuje do miasta. Dobrze wiedział, jak zabrać się do pracy. Uczy się na kierunku Technik grafiki i poligrafii cyfrowej. Z pasji projektuje logo firm, tworzy identyfikacje wizualne oraz fascynuje się procesem budowania marki. Projektuje też ulotki, zaproszenia, plakaty czy gadżety firmowe.
Zdecydowałem się na stworzenie nowego, ponieważ urodziłem się w Poznaniu i chciałem, aby logo odpowiadało mieszkańcom. Temu wszystkiemu sprzyjała ostatnia dyskusja mieszkańców na temat logo. Projekt aktualnego logo Poznania został uznany przez większość osób za niewłaściwy oraz niekojarzący się z naszym miastem. Posiadając umiejętności zdecydowałem się przygotować swoją propozycję oraz koncepcję na logo dla naszego wyjątkowego miasta – mówi młody grafik.
W jego koncepcji logo przedstawia poznański Ratusz, który został umieszczony na niebieskim tle. Ratusz jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych budynków stolicy Wielkopolski. Wieża budynku nieco wystaje poza obrys tarczy. W górnym rogu umieścił białą gwiazdę, nawiązującą do dawnego logo. Całość wieńczy napisem „Poznań” o prostej i czytelnej czcionce.
Nad stworzeniem roboczej koncepcji Mateusz pracował trzy dni. Pierwszego zaczął szkicować, drugiego zaczął działać już z programem graficznym, a trzeciego przygotował mockupy. Jeśli miasto byłoby zainteresowane wykorzystaniem jego propozycji to zapewnia, że dopracuje przygotowaną przez siebie koncepcję. Które lepiej reprezentuje Poznań? Głos można oddać w sondzie:
źródło: Mateusz Walasek, opracowanie redakcji
Czytaj też: Logo | Poznań | Identyfikacja wizualna | Grafika | whiteMAD na Instagramie