Rok 2019 to kamień milowy w historii marki, znanej z legendarnych, plastikowych butów i dodatków Melissa.

Brazylijska marka zyskała sławę na całym świecie dzięki kultowym plastikowym sandałom „jelly shoes”, a także przez współpracę z największymi twórcami świata mody, takimi jak Jeremy Scott, Gareth Pugh, Vivienne Westwood, Comme Des Garçons czy Opening Ceremony.

Aby świętować 40 lat wyjątkowego wzornictwa Melissa, marka stworzyła limitowaną edycję dwóch produktów inspirowanych brazylijską tradycją.

Buty Alma oraz torebka Origem nawiązują do skromnych początków marki Melissa. Przed wieloma laty marka ta produkowała plastikowe sieci, które służyły do zabezpieczania gąsiorów na wino. Sposób ten do tej pory wykorzystywany jest przez rodzinne i rzemieślnicze winnice południowej Brazylii, ale to właśnie od nich rozpoczęła się wieloletnia podróż Melissa.

Z okazji jubileuszu, Melissa wprowadza także reedycje najsłynniejszych produktów w karierze marki. Pięć najpopularniejszych modeli, które kształtowały historię Melissa – tak jak obcasy stworzone z Claudią Schiffer – będzie dostępnych w sprzedaży online oraz we flagowych butikach Galeria Melissa w São Paulo, Nowym Jorku i Londynie.

Przez 40 lat Melissa współpracowała z tak legendarnymi markami, twórcami i osobowościami, jak:

Alessandra Ambrosio, Alexandre Herchcovitch, Baja East, Bracia Campana, Claire Barrow, Claudia Schiffer, Comme Des Garçons, Disney, FILA, Gaetano Pesce, Gareth Pugh, Hello Kitty, Isabela Capeto, J Maskrey, Jason Wu, Jean Paul Gaultier, Jeremy Scott, Judy Blame, Karim Rashid, Karl Lagerfeld, Lovefoxxx, Opening Ceremony, Patrick Cox, Sebastian Errazuriz, Thierry Mugler, Vivienne Westwood, Zaha Hadid.