Projekt przygotowali architekci z pracowni Panek Studio. Koncepcja jest na tyle ciekawa, że Międzynarodowe Targi Poznańskie nabyły makietę projektu. Sprawdzamy, jakie zmiany zakłada koncepcja projektantów.

Projekt koncepcyjny głównego budynku Międzynarodowych Targów Poznańskich koncentruje się na elemencie architektonicznym, który ma olbrzymi wpływ na funkcjonowanie każdej osoby korzystającej z budynku. Element ten jest bezpłatny, mowa jest tutaj o naturalnym świetle.

Uzyskanie odpowiedniej intensywności światła naturalnego we wnętrzach nie należy do prostych zadań. Obecna elewacja budynku składa się z wielu przeszkleń przepuszczających większość promieni słonecznych, które nagrzewają pomieszczenia i wywołują efekt oślepienia. W koncepcji Panek Studio tradycyjne szyby zostały zastąpione panelami kapilarnymi. Innowacyjny system rozprasza światło dzienne zapewniając skuteczną izolację termiczną. Załamane światło zmienia też swoją intensywność i staje się przyjemne dla oczu.

Na elewacji z białymi płytami kontrastuje dymione szkło, które dzieli fasadę na dwie równe części. Ciemny pas odsłania klatkę schodową i przechodzących po niej pracowników. Ten teatralny układ oprócz wymiaru praktycznego, nawiązuje do ważnych idei MTP: otwartości i transparentności. Dymione szło zostało wprowadzone również na boczne wykusze (jako część salek do spotkań kreatywnych) oraz długi łącznik prowadzący do sąsiadującego budynku. Dla złagodzenia długiej, unoszącej się w powietrzu bryły, studio zaproponowało zasadzenie poniżej roślinności i wstawienie ławek, aby oddać fragment przestrzeni do użytku publicznego.

W projekcie wędrówka światła słonecznego nie kończy się na biurach. W dachu został przewidziany świetlik rozprowadzający promienie przez modularny układ kondygnacji.

Projekt Centrum Targowego był efektem naszych badań na temat światła naturalnego we wnętrzach. Często ten element jest analizowany zbyt powierzchownie. W zasięgu ręki mamy fantastyczne narzędzie, które poprawia nasze samopoczucie, modeluje przestrzeń i ją zdobi. Szkoda z niego nie skorzystać w pełni – mówi autor projektu, Paweł Panek.

Panek Studio łączy projektowanie wnętrz z doświadczeniem marketingowym. Powiązanie obu specjalizacji pozwala pracowni na tworzenie wizerunku wnętrz komercyjnych od „A do Z”, uwzględniając jego wygląd, identyfikację i promocję.

wiz. www.panekstudio.com