Niemiecki koncern Bayerische Motoren Werke zaprezentował właśnie nowe logo BMW, które ma odpowiadać na potrzeby nowego pokolenia użytkowników monachijskiej motoryzacji. Prezentacji odświeżonego logo towarzyszyła premiera elektrycznego modelu BMW – Concept i4 Vehicle.
Marka BMW została po raz pierwszy zarejestrowana w 1917 roku w Monachium. Od tego czasu logo stylizowane na śmigła samolotu zmieniło się tylko kikukrotnie. Ostatnie odświeżenie logo miało miejsce w 1997 roku. Nowe logo BMW jest zdecydowanie bardziej minimalistyczne i według koncernu, ma odpowiadać na potrzeby nowego pokolenia użytkowników, którzy coraz bardziej zwracają się w stronę prostych form. To także ukłon w stronę „cyfrowego świata”.
„Nowe logo BMW nadal ma kształt okręgu, na którego zewnętrznej stronie widnieje napis BMW. W środkowym okręgu zachowano biało-niebieskie barwy, które są hołdem dla Bawarii, z której BMW się wywodzi.” – mówią przedstawiciele firmy
Podstawową zmianą jest zrezygnowanie z czarnej barwy na zewnętrznej ramce okręgu. Zastąpiono ją przezroczystością, co oznacza, że tło logo będzie zależało od wersji kolorystycznej samochodu. Zewnętrzny pierścień znaku jest teraz biały. Ponadto nowe logo nie ma już trójwymiarowego charakteru, teraz jest płaskie.
Co równie ciekawe, prezentacji nowego logo marki BMW towarzyszyła premiera najnowszego elektrycznego pojazdu monachijskiej marki – BMW Concept i4 Vehicle, który obejrzycie poniżej.
Czytaj też: Logo | Motoryzacja | Technologia | Niemcy | Ciekawostki
źródło: www.wirtualnemedia.pl
źródło: materiały prasowe / BMW