W drugiej połowie 2018 roku IKEA otworzy nowy sklep w centrum handlowym Blue City. Trzecia lokalizacja w Warszawie będzie różnić się od standardowego sklepu IKEA. Nowy, mniejszy format wpłynie na zupełnie inną prezentację asortymentu, co ma ułatwić warszawiakom dostęp do produktów szwedzkiej sieci.

Z badań ONZ wynika, że do 2050 r. około 70 proc. ludności świata, czyli dwa razy więcej osób niż w roku 1950, będzie mieszkać w dużych miastach. Intensywny tryb życia metropolii, rozwój nowych technologii i wszechobecna digitalizacja sprawiają, że coraz więcej osób sięga po nowoczesne kanały sprzedaży, wykorzystujące innowacyjne rozwiązania. Dlatego IKEA stawia na zupełnie nowy format sprzedaży.

Nasza trzecia lokalizacja w Warszawie to jeden z pierwszych na świecie sklepów IKEA tak blisko centrum miasta – mówi Anna Pawlak-Kuliga, prezes IKEA Retail w Polsce.

IKEA w Blue City zlokalizowana będzie na dwóch piętrach centrum handlowego (poziom O i +1) i zajmie powierzchnię ok. 4800 m kw. Mimo ograniczonej przestrzeni klienci będą mogli poznać pełną ofertę produktów i rozwiązań IKEA, dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi technologicznych. Ułatwią one klientom dokonywanie zakupów oraz zainspirują ich do kreatywnego i funkcjonalnego urządzania przestrzeni. Na miejscu dostępne do nabycia będą wybrane akcesoria wyposażenia wnętrz, natomiast pozostałe produkty z asortymentu będzie można zamówić on-line – samodzielnie lub z pomocą pracowników.

Na terenie sklepu wydzielona zostanie również przestrzeń IKEA Food w zupełnie nowej odsłonie. Połączony zostanie w niej koncept kawiarni i bistro, oferując między innymi kanapki, wegetariańskie hot-dogi i koktajle, a także tradycyjne szwedzkie potrawy, takie jak kultowe klopsiki czy bułeczki cynamonowe.

Zdjęcie tytułowe: fotografia ilustracyjna, sklep IKEA w Kaarst w Niemczech, źródło: materiały prasowe