Witryna sklepu meblowego ZOJA na Nadodrzu we Wrocławiu zmieniła się dzięki Fundacji Dom Pokoju, która od lat przeprowadza estetyczne interwencje pokazują, że czasami niewiele trzeba, by było lepiej.

Sklep ZOJA działa przy ulicy Dubois 25 od ponad 30 lat. Sklep prowadzi małżeństwo, które dziś mierzy się z konkurencją w postaci dużych sieci meblowych. To właśnie od pierwszych dwóch liter imion właścicieli powstała nazwa sklepu. Są bardzo przywiązani do swojej pracy, a panująca w salonie rodzinna atmosfera sprawia, że kto ich odwiedzi – zostaje wewnątrz na dłużej.

W Dobrym Widoku stawiamy na relacje projektant – przedsiębiorca. To znaczy, że opieramy się na dialogu, wspólnym wypracowywaniu wizji, negocjacjach i konsultacjach również z zespołem projektantów. Priorytetem jest lepsza widoczność, atrakcyjność i poprawa wizerunku lokalu – mówią koordynatorzy projektu.

Witrynę zaprojektowała Grupa Projektor, która stale współpracuje z Dobrym Widokiem, wyklejkę zrealizowała Magdalena Bogdańska i Radek Kubisz, natomiast świetlny kaseton z napisem ZOJA stworzyła grupa Kolektyf.

witryna sklepu

Projekt grupy Projektor to prosty pomysł na mocne znaki graficzne wybijające się na tle ciemnych szyb. Białe litery tworzą całość z eleganckimi liniami mebli, które wszystkim nam kojarzą się znajomo- z solidnością i klasą kultowych polskich projektów meblowych. To trochę tak, jakby od razu wchodziło się do wnętrza Władysława Wincze lub Józefa Chierowskiego. ZOJA, mimo nawiązania do tradycji meblarskiej, prezentuje się świeżo i nowocześnie, a jednocześnie dużo bardziej elegancko niż większość wielkich salonów meblowych. Warto tam zajrzeć i przysiąść na dłużej – opowiada koordynatorka Dobrego Widoku Zuza Wollny.

Zespół, który stoi za zmianą witryny zdaje sobie sprawę ze skali wydatków – dobrze zaprojektowana witryna, ozdobiona wyszukanymi materiałami może dużo kosztować. Dlatego szczególnie teraz, podczas trwającej pandemii starają się pokazać, że witrynę sklepową można zmienić nie wydając na ten cel fortuny.

Wyklejka jest jednym z tańszych rozwiązań, dostępnym dla każdego – niewielu przedsiębiorców jednak wie, jak dobrze skorzystać z możliwości, które daje. Właściciele ZOJA słusznie nie chcieli zasłaniać całych okien, a wyklejka jest elegancka, ażurowa i dobrze zaprojektowana. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania, mógł powstać projekt obejmujący wszystkie okna, których ZOJA ma kilka.

Czytaj więcej: Metamorfoza | Wrocław | Bar  | Restauracja | Identyfikacja wizualna

fot. Marta Sobala, źródło: Fundacja Dom Pokoju (www.dobrywidok.com)