Zbliżająca się licytacja jest elementem globalnej kampanii Glenfiddich Grande Couronne. „Obiekt” Malwiny Konopackiej to projekt stworzony z metalu, który ozdobiony został ceramicznymi elementami. Dochód ze sprzedaży „Obiektu” zostanie przekazany Towarzystwu Zachęty Sztuk Pięknych na cele związane z Projektem 160/160.
Malwina Konopacka to uznana artystka, którą wyróżnia niebanalne podejście do sztuki, łączące rzeźbę, wzornictwo i ilustrację. Na co dzień tworzy ceramikę użytkową o charakterystycznym designie. Najbardziej znanym projektem Malwiny Konopackiej jest seria OKO, składająca się z unikalnych wazonów w różnych wersjach kolorystycznych. Jej najnowsza kolekcja – POP – została zaprezentowana w Dzień Dziecka 2021 roku, a jej motywem przewodnim jest Smiley; piktogram wymyślony w 1963 roku przez Harveya Balla.
W ramach aukcji Design. Rzecz to piękna w warszawskim domu aukcyjnym DESA Unicum, na licytację zostanie wystawiony „Obiekt”. Powstałe dzieło to nowoczesna i minimalistyczna instalacja, która stworzona została w ramach globalnej kampanii Glenfiddich Grande Couronne, do której polska artystka została zaproszona jako jedna z kilkunastu twórców z całego świata. W „Obiekcie” artystka połączyła metalową konstrukcję z ceramicznymi elementami zyskując oryginalny efekt. Powstała kompozycja imponuje także swoją wielkością – ma dwa metry wysokości. Projekt silnie nawiązuje do sztuki użytkowej. Może być wykorzystany do aranżacji domowej przestrzeni, na przykład jako stojąca instalacja lub rodzaj parawanu, ale też sprawdzi się w przestrzeni publicznej.
Współpraca z Malwiną Konopacką stała się dla nas punktem wyjścia do rozbudowanej kampanii Glenfiddich Grande Couronne. To, co mogło zakończyć się na etapie premiery produktu i dzieła sztuki, przerodziło się w świetne partnerstwo z Towarzystwem Zachęty Sztuk Pięknych i akcję wspierającą artystów. Mam nadzieję, że licytacja „Obiektu” w DESA Unicum zakończy się sukcesem i będziemy mogli przekazać jak największą sumę na jubileuszowy projekt 160/160. Niedawno projekt Malwiny stał się inspiracją do stworzenia digitalowej stylizacji mody przez chińską designerkę Stephanie Fung, co z pewnością dodatkowo podnosi wartość dzieła – mówi Szymon Fałkowski, Country Manager William Grant & Sons.
Dochód z licytacji pracy Malwiny zostanie w całości przekazany na Projekt 160/160 Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. W ramach projektu zainicjowanego wspólnie z Zachętą, Towarzystwo – z okazji 160. rocznicy swojego istnienia – funduje 160 stypendiów artystkom i artystom, których dotknął kryzys związany z pandemią Covid-19 i którzy stają dziś przed ogromnym wyzwaniem, jak kontynuować swoją twórczość.
Kolekcja “The Filigree Aesthetic”, o której mówił Szymon Fałkowski zaprojektowana została przez projektantkę wirtualnej mody Stephanie Fung. Kolekcja składa się z trzech projektów, a każdy z nich inspirowany był autorskimi interpretacjami motywu filigree z kampanii The Grande Composition. Stephanie Fung wzięła na warsztat prace Mzukisi Mbane z Republiki Południowej Afryki, Davida Aiu Servan-Schreibera z Wielkiej Brytanii oraz Malwiny Konopackiej z Polski. Projektantka inspirowała się stalowo-ceramicznym „Obiektem”, tworząc solidny, niemal techniczny look. Powstała kreacja to połączenie stylu „roboczej” kurtki i spodni, streetstyle’owej czapki z tradycyjnym chińskim designem Magua.
Projekty związane z mecenatem artystycznym są niezwykle ważne, gdyż pokazują możliwości współpracy artystów nie tylko z podmiotami publicznymi i prywatnymi kolekcjonerami, lecz także z firmami prywatnymi. Współpraca Malwiny Konopackiej i Glenfiddich to bardzo udany przykład art brandingu, gdzie sztuka od początku wpisuje się w historię marki, a praca artystów potraktowana jest z dużym wyczuciem ich twórczości – mówi Zofia Koźniewska, koordynatorka Towarzystwa Zachęty sztuk Pięknych.
Aukcja odbędzie się 5 października 2021 r. o godz. 19:00 przy ul. Pięknej 1A w Warszawie. Licytować można również przez telefon. Rejestracja możliwa jest przez stronę DESA Unicum.
Czytaj też: Sztuka | Kultura | Wydarzenia | Rzeźba | whiteMAD na Instagramie
Więcej o projekcie opakowania możecie przeczytać w naszym artykule TUTAJ.
fot. Jacek Tomczak/Filip Bonder, źródło: Glenfiddich