To już kolejna międzynarodowa reklama samochodów, która powstała w Warszawie. Po Volvo, Renault, czy BMW przychodzi czas na Porsche i ich najbardziej kultowy i najlepiej rozpoznawalany model – Porsche 911. Dlaczego reżyserowie coraz chętniej wybierają stolicę Polski do tego typu produkcji? Nie wiemy, ale mamy swoje przypuszczenia! 

Reklama, w której głównymi bohaterami są dwa pojazdy koncernu ze Stuttgartu, czyli Porsche 911 Carrera Coupé oraz 911 Carrera Cabriolet jest dla nas wyjątkowa z dwóch powodów. Po pierwsze – wyśmienity, luksusowy i kultowy model dziewięćset jedenastki, który rokrocznie zachwyca wszystkich koneserów sportowych aut. Tegoroczna wersja to już ósma generacja tego modelu, która pomimo drobnych zmian estetycznych zachowała swoją kultową tożsamość.

Drugim powodem jest radość, że za tło dla reklamy reżyser wybrał ulice właśnie Warszawy. I to nie w przerysowanym, nierealnym stylu, w jakim zrobiło to BMW. Warszawa została pokazana jako eleganckie miasto, któremu nic nie brakuje. W spocie możemy dostrzec wiele najważniejszych budynków Pałac Kultury i Nauki, Most Świętokrzyski, Plac Trzech Krzyży, czy Muzeum Fryderyka Chopina. Całość uzupełnia delikatna, nieco senna muzyka, która świetnie wpasowuje się w estetykę produkcji.


Reklamę dostrzegło już wiele zagranicznych portali, a internauci chętnie pytają o miasto, w którym powstała reklama. Ci, którzy rozpoznali Warszawę po pierwszych kadrach pytają retorycznie z lekkim przekąsem „Co się stało, że Niemcy reklamują swoje pojazdy na ulicach Warszawy”. Nie wiemy, co się stało, ale cieszy nas, że Warszawa prezentuje się tak dobrze w zestawieniu. Zauważcie, że w reklamie pojazdy występują w dwóch kolorach. Białym i czerwonym. Przypadek?

To nie wszystko! W Warszawie nagrano również reklamę dla modelu Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé 2020. Jednego z pierwszych elektrycznych samochód, które opuściły fabrykę w niemieckim Stuttgarcie.

Na koniec dodamy, że to nie pierwsza ogólnoświatowa reklama samochodów, którą nakręcona w Polsce. Na warszawskich ulicach prezentował się już m.in. Lexus CT, Renault Clio V generacji, autonomiczne Renault EZ-Ultimo czy samochody BMW M Power. Reklamy wyżej wymienionych aut znajdziecie pod galerią zdjęć.


Raklama BMW. Warszawa przedstawiona została jako miejsce idealne dla pasjonatów motoryzacji. Z nowoczesną architekturą, infrastrukturą i poszanowaniem dla motoryzacji. Co więcej mówić. Pierwsze słowa padające w reklamie: “I’ve never seen a place like this before”. Ciekawy jest również fakt, że reżyser reklamy “dodał” do panoramy miasta wieżowiec Varso, który jest obecnie budowany, a jego wysokość sprawi, że będzie najwyższym budynkiem w Unii Europejskiej.


Reklama Renault. EZ-ULTIMO to wyjątkowo futurystyczny pojazd, który do Warszawy zawitał już kilkukrotnie.


Reklama Lexus. Prosta, zachowawcza, a Warszawa nadal piękna. Brawo!