Osnowa to ponadczasowe kapsułowe kolekcje, szacunek dla rzemiosła, certyfikowane materiały i dbałość o środowisko to kluczowe wartości, które przyświecały Paulinie Wardak i Paulinie Sołtyk – twórczyniom nowej, odpowiedzialnej marki modowej. Osnowa debiutuje na polskim rynku.

Doskonałe krawiectwo, jako część branży odzieżowej, może iść w parze z poszanowaniem dla przyrody i pracy człowieka – dowodzą założycielki Osnowy. Minimalistyczne ubrania z materiałów pozyskanych z ekologicznych i certyfikowanych źródeł są szyte ręcznie w Polsce. Swoimi przemyślanymi kolekcjami założycielki nowej marki promują zrównoważoną i etyczną modę. Wybierając te najcenniejsze, bo przyjazne dla środowiska tkaniny, możemy zrobić coś dobrego dla siebie i dla planety.

Tylko naturalne i recyklingowane materiały

Wyróżnikiem Osnowy są ekologiczne i pochodzące z recyklingu materiały, produkowane przy wykorzystaniu minimalnej ilości wody, bez użycia pestycydów i farbowane naturalnymi barwnikami roślinnymi. W kwestii jakości twórczynie marki nie uznają kompromisów, dlatego w ich kolekcjach znalazły się międzynarodowe certyfikaty, takie jak GOTS potwierdzający, że wszystkie etapy produkcji materiału opierają się na naturalnych włóknach z ekologicznych upraw, czy GRS wskazujący na to, że ubrania zawierają co najmniej 20% materiału pochodzącego z surowców wtórnych. W pierwszej kolekcji MINIMAL znajdziecie m.in.  body z jedynym na świecie certyfikowanym japońskim elastanem Asahi Kasei, culloty jeansowe pochodzące w 100% z recyklingu, chinosy z organicznej argentyńskej wełny z certyfikatem ICEA gwarantującym pochodzenie wełny z organicznych farm gdzie zwierzęta są traktowane z szacunkiem, a produkcja odbywa się zgodnie z restrykcyjnymi zasadami chroniącymi środowisko, kurtka z materiału Newlife™ czyli wytrzymałego poliestru, który powstaje w 100% z plastikowych butelek wyławianych z oceanów; dodatki z bio jedwabiu z certyfikatem GOTS obejmującym wszystkie etapy produkcji, od powstania nici do farbowania naturalnymi barwnikami i wykończenia materiału.

Osnowa

Kapsułowe kolekcje

Mniej naprawdę znaczy więcej, i lepiej. Ubrania z metką Osnowy powstają w ramach dwóch kolekcji rocznie – zgodnie z naturalnymi sezonami wiosna/lato i jesień/zima – i tworzą kolekcje kapsułowe z maksymalnie kilkunastoma elementami. Bazą są ponadczasowe kroje i stonowane kolory, z których można łatwo komponować spójne zestawy. Tak zbudowana garderoba będzie służyła latami, bez względu na błyskawicznie zmieniające się trendy i w zgodzie z dobrem środowiska. Założycielki marki stawiają na edukację – proponując każdej osobie, która zakupi całą kolekcję, indywidualny przegląd szafy przez stylistę, który doradzi, jak budować szafę kapsułową od podstaw. Mając świadomość, że mimo wysokiej jakości, ubrania z czasem niszczą się, Osnowa zachęca do uczestnictwa w programie dedykowanym modzie cyrkularnej, który umożliwia klientowi wymianę starej kolekcji na nową, z możliwością przekazania zużytych ubrań do recyklingu.

Szczegół ma znaczenie

Małe rzeczy mają dużą wartość, dlatego przy wykończeniach ubrań Osnowy dba się o detale. Guziki powstają z naturalnego drewna orzecha i z masy perłowej, a te wykorzystane do jeansów – podobnie jak suwaki – są z metalu bez dodatku niklu. Stałe metki przy ubraniach są szyte z bawełny, a etykiety tworzy się z papieru kukurydzianego z recyklingu. Opakowania, w których ubrania docierają do klientek, pochodzą z recyklingowanej tektury. Twórczynie marki jako pierwsze w Polsce skorzystały z oferty RePack – znanego startupu ze Skandynawii, który wprowadził obrót opakowaniami do wysyłki wielokrotnego użytku.

Osnowa

Wykonanie w Polsce

Założycielki Osnowy doceniają lokalność i pracę ludzkich rąk, dlatego stawiają na polskie rzemiosło. Korzystając z wieloletniego doświadczenia i tradycji, szyją ubrania w rodzinnej szwalni. Produkty Osnowa powstają dzięki dobrze im znanym szwaczkom, a imię każdej twórczyni widnieje na metce przy ubraniu, które uszyła. Wszystkie osoby, z którymi współpracują, są uczciwie wynagradzane. Do tradycyjnego krawiectwa i budowania historii nawiązuje też nazwa marki – osnowa to nie tylko sposób ułożenia nici w tkaninie, lecz także podstawa do snucia opowieści tworzonej przez ubrania.