Biurowe Oscary rozdano po raz trzeci! Jury konkursu OFFICE SUPERSTAR 2019 wyłoniło aż 15 laureatów i 5 wyróżnionych firm, które w najlepszy sposób zaaranżowały swoje przestrzenie biurowe. Wśród zwycięzców znalazły się m.in. AstraZeneca za twórczą interpretację przestrzeni wspólnej, 3M za przełomowy projekt digitalizacji biura czy Infor za unikalne i elastyczne sale konferencyjne w stylu industrialnym.
Konkurs organizowany przez CBRE stawia w świetle reflektorów biura, które charakteryzuje nie tylko ciekawy design, ale też holistyczne podejście do potrzeb pracowników. Wystrój wnętrz ma bowiem ogromne znaczenie dla jakości pracy oraz ułatwia kandydatom podjęcie decyzji o wyborze swojego przyszłego miejsca pracy.
Przepis na idealne wnętrze biurowe jest prosty. Biuro musi wychodzić naprzeciw potrzebom użytkowników. Dziś praca jest dużo bardziej dynamiczna niż kilka lat temu – narady projektowe, spotkania z klientem czy telekonferencje. Biura buzują energią, a przestrzeń musi wspierać różnorodne aktywności, jak rozmowy, narady, kreatywną pracę czy opracowywanie strategii. Spełnienie tych standardów wymaga nowego, ergonomicznego podejścia do powierzchni. Dlatego w naszym konkursie doceniamy miejsca, w których oprócz tradycyjnych biurek znajdziemy m.in. wyciszone gabinety, nowoczesne sale warsztatowe, stanowiska do pracy w pozycji stojącej, kawiarnie, kanapy, bieżnie, pokoje gier czy nawet strefy do medytacji. Zwracamy również uwagę, aby funkcjonalność nie wiązała się z nudą. Estetyka i atmosfera panująca w biurze okazują się kluczowymi elementami w procesie przyciągania i zatrzymywania talentów. Dlatego w erze rynku pracownika coraz więcej firm inwestuje w najwyższą jakość przestrzeni – mówi Natalia Wenzławska, Zastępca Dyrektora Marketingu i Komunikacji, CBRE.
Laureaci III edycji konkursu OFFICE SUPERSTAR 2019:
Kategoria „Najlepsze Biuro w Branży Coworkingowej” – Spaces, projekt: Maarten Jamin interior design
Kategoria „Najlepsze Biuro w Branży BPO/SSC” – ASB Poland, projekt: Fusion Design, Wyróżnienie: Bayer, projekt: CBRE i grupa projektowa Bayer
Kategoria „Najlepsze Biuro w Branży Finansowej” – TDJ, projekt:medusa group (arch. Przemysław Łukasik z zespołem arch. Dorota Pala i arch. Natalia Krzeszowska). Wyróżnienie: Krajowa Izba Rozliczeniowa, projekt: FBT – Pracownia Architektury i Urbanistyki
Kategoria „Najlepsze Biuro w Branży Kreatywnej” – Chimney Poland, projekt:Nastazja Kropidłowska Architektura
Kategoria „Najlepsze Biuro w Branży Technologicznej” – Microsoft, projekt: Trzop Architekci
Kategoria „Najlepsze Biuro w Branży Logistycznej i Magazynowej” – Envio Group Poland, projekt:Aleksandra Mętlewicz
Kategoria „Najlepsze Biuro w Branży Innowacji i Technologii” – 3M, projekt: Konrad Krusiewicz The Design Group. Wyróżnienie: CCC, projekt: Łącki Krzywoszański Architekci
Kategoria „Najlepsza Przestrzeń Rekreacyjna” – Sii, projekt: Justyna Biłat Design Anatomy
Kategoria „Najlepsza Przestrzeń Socjalna” – AstraZeneca, projekt: Massive Design
Kategoria „Najlepsze Biuro w Krakowie” – Business Link High5ive, projekt: Pracownia Architektury i Urbanistyki FBT oraz Fruit Orchard
Kategoria „Najlepsze Biuro w Łodzi” – Aflofarm, projekt: Michał Winiarski z Pracowni C13
Kategoria „Najlepsze Biuro w Poznaniu” – Business Link Maraton, projekt:Pracownia Architektury i Urbanistyki FBT: Anna Federowicz Tomaszewska, Katarzyna Miastkowska-Wujec, Marta Joanna Szpot oraz Alicja Obłękowska
Kategoria „Najlepsze Biuro we Wrocławiu” – Infor, projekt:The Design Group
Kategoria „Najlepsze Biuro w Trójmieście” – Nordea, projekt:Design Anatomy. Wyróżnienie: Sii, projekt: Justyna Biłat Design Anatomy
Kategoria „Najlepsza Sala Konferencyjna” – Infor, projekt: The Design Group. Wyróżnienie: CITY SPACE, projekt:Medusa Group
Wyboru zwycięzców dokonała niezależna Kapituła złożona z ekspertów, którzy reprezentują takie dziedziny jak architektura, socjologia, design, trendy czy nieruchomości. W Kapitule III. edycji konkursu zasiadali m.in. Ewa Andrzejewska, Daniel Bienias, Ewa Kuryłowicz, Radosław Gajda, Anna Żmijewska oraz Grzegorz Stiasny. W ocenie zgłoszonych projektów eksperci brali pod uwagę takie czynniki jak: lokalizacja, dobry design, logiczny układ powierzchni, a przede wszystkim traktowanie potrzeb pracownika jako priorytetu.
Laureaci konkursu otrzymali statuetki, a wyróżnione firmy odebrały dyplomy. Wręczenie statuetek odbyło się 3 października, podczas gali Talks & Awards OFFICE SUPERSTAR w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie.
Patronat honorowy nad konkursem objęło Stowarzyszenie Architektów Rzeczpospolitej Polski (SARP), a partnerami projektu byli: Signify oraz Prezydent Miasta Poznania. Kolejna, IV edycja konkursu OFFICE SUPERSTAR zaplanowana jest na drugą połowę 2020 roku. Magazyn whiteMAD jest patronem medialnym wydarzenia.