Zakończyła się kolejna odsłona Warsaw Home, stoisko hiszpańskiej firmy Cosentino było jedną z najchętniej odwiedzanych przestrzeni wystawienniczych. W tym roku za jego koncepcję odpowiadali Marta Niemywska-Grynasz i Dawid Grynasz. Duet ze Studia Grynasz stworzył coś o wiele więcej, niż klasyczny projekt targowy. Na przestrzeni 106 m kw. zaprezentowali filozofię Cosentino, a duch Hiszpanii, piękna, innowacji i odpowiedzialności za środowisko sączył się z każdego centymetra, zapraszając do pozostania tu na dłużej.
Celebracja piękna Hiszpanii
Ogromne słońce zajęło jedno z centralnych miejsc w przestrzeni stoiska, tworząc motyw przewodni całego układu. Stół, przy którym odbywały się dyskusje z zaproszonymi gośćmi, wykonano z materiału Dekton Umber, z najnowszej kolekcji Kraftizen, dekoru przypominającego barwę wypalonej słońcem ziemi i oryginalnej hiszpańskiej terakoty. Kolekcje Silestone, Dekton i Sensa umieszczono w graficznej oprawie, zwracającej uwagę na wysiłki Cosentino, zmierzające do zrównoważonej produkcji.
Odnajdujemy tu elementy inspirujące się pięknem natury, stanowiące okazję do rozmów o designie zrównoważonym i zaangażowanej postawie marki Cosentino w ochronę surowców naturalnych i środowiska. Geometryczne płaszczyzny, detal i kolorystyka są nawiązaniem do projektów architekta hiszpańskiego postmodernizmu – Ricardo Bofilla. Ta część instalacji stanowi swoisty hołd oddany temu wyjątkowemu twórcy – mówili o projekcie stoiska jego autorzy z Grynasz Studio.
Obok abstrakcyjnych brył, wielkoformatowych ekspozycji materiałów Cosentino i zaprojektowanych specjalnie na tę okazję przez Grynasz Studio puf marki Bizzarto, odwiedzający zapoznali się z bogatą ofertą produktów i wzorów marek Silestone, Dekton i Sensa. Ścieżki komunikacyjne wytyczone przez projektantów, pozwoliły na niespieszną wędrówkę przypominającą letni spacer po wąskich hiszpańskich uliczkach. Słońce w tle stworzyło uderzające wrażenie głębi i niekończących się śródziemnomorskich wakacji, stając się silnym elementem komunikacji, ożywiającym fizyczną i wyrazistą ramę stoiska. Kolekcje zaprezentowane w takiej konwencji, pokazywały nowe horyzonty i kierunek, w którym zmierza firma, w tym – przede wszystkim – postępujące innowacje technologiczne i zaangażowanie Cosentino na rzecz środowiska.
Cosentino i gwiazdy architektury
Czterem dniom obecności Cosentino na Warsaw Home towarzyszył bogaty program wydarzeń specjalnych, który zgromadził na stoisku prawdziwe tłumy. Pierwszego dnia spotkali się tu przedstawiciele mediów, architekci i blogerzy wnętrzarscy. 20 października do „Rozmów przy stole” o architekturze hiszpańskiej z dziennikarką Dzień Dobry TVN, Katarzyną Jaroszyńską, zasiedli twórcy stoiska – Grynasz Studio, architekt Jakub Szczęsny oraz założyciel magazynu Architecture Snob, ekspert w Fundacji Mies van der Rohe, Marcin Szczelina. 21 października 2022, odwiedzający stoisko spotkali się z finalistami tegorocznego konkursu Mies Van der Rohe Award – Martą Peris i Jose Toral, z hiszpańskiej pracowni Peris+Toral Arquitectos, którzy przybyli do Warszawy na specjalne zaproszenie Cosentino. Rozmowę o ich najbardziej znanych projektach poprowadziła Magda Maciąg – architektka, członkini zarządu OW SARP i pełnomocniczka ds. programowych Zodiak Warszawski Pawilon Architektury.
Jesteśmy szczęśliwi, że udało nam się stworzyć w tej przestrzeni targowej prawdziwe miejsce spotkań. Czuliśmy to każdego dnia, gdy odwiedzały nas tłumy gości. Wierzymy w wartości środowiska designu w Polsce i w to, że musimy się wzajemnie wspierać. Mamy nadzieję, że sprostaliśmy wymaganiom – podsumowuje targi Aneta Konowrocka, Marketing Manager Cosentino.
fot. Marek Swoboda, Iwona Dziuk, źródło: Cosentino
Czytaj też: Kamień | Hiszpania | Wnętrza | Ciekawostki | whiteMAD na Instagramie
Artykuł został przygotowany we współpracy z Cosentino.