Nowa identyfikacja wizualna miasta i gminy Ożarów w nowoczesny sposób odnosi się do tradycji. Opracowany przez Proszki studio symbol będzie zamieszczany na wszystkich materiałach promocyjnych oraz administracyjnych. Nowe logo odwołuje się do historii regionu.
Do tej pory głównym elementem graficznym we wszystkich kanałach komunikacji był herb. Urzędnicy nie rezygnują z herbu, ale chcą, by korzystać z niego wyłącznie podczas uroczystości, przy upamiętnieniu ważnych rocznic. W ten sposób chcą zadbać o jego powagę i rangę. Nowy znak graficzny ma ułatwić emisję symbolu promującego miasto na przykład w mediach społecznościowych. Oglądany na małym ekranie telefonu znak ma być dobrze widoczny.
Chcemy zdecydowanie oddzielić rolę herbu i znaku promocyjnego. Oddajemy szacunek i powagę herbowi, używając go w sytuacjach formalnych, natomiast znak promocyjny Miasta i Gminy Ożarów będzie teraz funkcjonował w obszarze promocji i marketingu Ożarowa – informuje miasto.
Nowa identyfikacja wizualna opiera się na trzech filarach: koronie, pamięci i inicjałach nazwy Ożarowa. Korona jest elementem nowego znaku i symbolicznym nawiązaniem do ożarowskiego herbu Rawicz, a także do legendy o królewnie Klotyldzie i do nadania praw miejskich przez króla Zygmunta II Augusta. Na 50 świętokrzyskich miast tylko 7 posiada koronę w herbie, dlatego została ona wykorzystana w nowej grafice. Element pamięci ma oddawać hołd miejscom i historii regionu, uwzględniając trzy dawne miasta – gminne wsie i osady: Lasocin, Janików i Gliniany, które powstały w XVI wieku i znacząco wpływały na rozwój regionu. Ostatni element to inicjał nazwy Ożarowa, który nawiązuje do pieczęci miasta Kazimierz, dzisiejszej dzielnicy Krakowa oraz monogramu króla Zygmunta II Augusta, który nadał Ożarowowi prawa miejskie w 1569 r.
Nowy symbol graficzny bazuje na geometrii i nowoczesnym, czytelnym liternictwie. Minimalistyczny symbol jest niezwykle plastyczny i z powodzeniem będzie go można wykorzystywać na przeróżnych nośnikach. Jasna grafika dobrze prezentuje się na różnych kolorach, ale miasto zaznacza, że chce bazować na barwach nawiązujących do strojów świętokrzyskich, które opisał etnograf Janusz Kamocki oraz do lokalnych produktów jak Wiśnia Nadwiślanka czy kolorów krzemienia.
projekt: Proszki studio
źródło: UM Ożarów
Czytaj też: Grafika | Miasto | Minimalizm | Identyfikacja wizualna | Polecane | whiteMAD na Instagramie