Pandora przedstawia pierwszą w historii współpracę artystyczną – Keith Haring x Pandora

Keith Haring x Pandora – pierwsza w historii współpraca artystyczna Pandory, która zbliża świat sztuki i biżuterii bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. Unikalna kolekcja zawiera współczesną interpretację wizji Keitha Haringa z wyborem biżuterii inspirowanej jego ikoniczną sztuką oraz pionierskimi zasadami artysty, dotyczącymi inkluzywności i różnorodności.

“Sztuka powinna być czymś, co wyzwala duszę, pobudza wyobraźnię i zachęca ludzi do pójścia dalej” – Keith Haring.

Kolekcja biżuterii celebruje poczucie przynależności do tętniącej życiem miejskiej subkultury i wolność artystyczną. Jako nowa forma wyrazu ożywia kreatywność lat 80. i atmosferę ulic Nowego Jorku, które inspirowały Keitha Haringa. Od początkujących raperów, break-dancerów, skateboarderów, po bywalców klubów, koszykarzy i perkusistów, kampania Keith Haring x Pandora zawiera w sobie zaraźliwą energię ducha czasu, który ukształtował najbardziej ikoniczne dzieła Haringa. Jej głównym celem jest podkreślenie trwałego wpływu artysty na naszą kulturę i uczczenie jego pionierskiej wizji.

Zainspirowany charakterystycznym dla Keitha Haringa etosem „sztuka jest dla wszystkich”, ton kampanii jest żywy, swobodny i odważny. Biżuteria Pandory łączy wzory i charakterystyczne motywy artysty, umożliwiając wyrażanie siebie.

Kolekcja ozdobiona przebłyskami jasnych odcieni i mieszanych metali magnetyzuje wyrazistymi liniami i odważnymi kolorami, które dawniej zdobiły ulice Nowego Jorku. Zawiera 12 elementów – sześć charmsów, dwie bransoletki, dwa pierścionki, naszyjnik i kolczyk – wszystkie inspirowane symbolicznymi dziełami wizjonera, takimi jak Barking Dog czy Radiant Angel. Biżuteria Keith Haring x Pandora pozwala na posiadanie własnego ułamka historii sztuki.

“Podczas tworzenia kolekcji odbyliśmy swego rodzaju podróż w czasie, łącząc się bezpośrednio z filozofią artysty, który wykorzystuje swoją sztukę i wizję do łączenia się z ludźmi. Stworzone przez niego wizualne formy komunikacji międzykulturowej są tak ponadczasowe, że docierają do nas do dnia dzisiejszego. W ślad za Keithem Haringiem używamy biżuterii jako płótna lub “ściany” do dzielenia się językiem, którym wszyscy możemy mówić. Tak wyobrażamy sobie wspólny dialog z tym wielkim artystą.” – opowiadają A. Filippo Ficarelli i Francesco Terzo, Dyrektorzy Kreatywni Pandory.

Kolekcja jest dostępna na całym świecie w sklepach Pandora i online, od 29 września 2022 roku.

Zobacz również: Biżuteria | ModaKolekcja