Koło nie ma początku, ani końca. Nowa siedziba PAPAYA Films

Biuro domu produkcyjnego Papaya Films to niezwykła historia jednej kondygnacji biurowca na Powiślu. Po usunięciu większości ścian działowych najważniejszym elementem stała się okrągła klatka schodowa, ukryta dotychczas we wnętrzu budynku. Zbudowane wokół tej części biuro to unikalne miejsce pracy na mapie Polski.

Projektowanie przestrzeni Papaya zaczęło się od oswojenia okręgu – centralnej części biura. Układ został oparty na wewnętrznym korytarzu, który ją oplata. Ściana, dzięki swej krzywiźnie, nabrała grubości, stwarzając miejsce dla wnęk z siedzeniami, półkami na książki, szafami i łazienkami. Masa ściany dodatkowo podkreśla rolę wykończonych w drewnie przejść. Dzięki niej korytarz stał się istotnym elementem, a nie jedynie łącznikiem pomieszczeń zajmującym powierzchnię. Wiele z wykorzystanych w aranżacji biura elementów zostało wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu. Ten zabieg obrazuje ideę pracowników biura, która zawarta jest w trzech słowach: reduce, reuse, recycle.

Na ścianach umieszczono dwukolorowe żerdki zmieniające kolor w zależności od kierunku, w którym idziemy. Biuro wydaje się być żyjącym organizmem – nie tylko dlatego, że pracuje w nim grono zaangażowanych ludzi, ale również dlatego, że pomieszczenie „otwiera się” dla gości podczas spaceru. Poszczególne pomieszczenia użytkowe zostały określone nazwami dzielnic Warszawy – odzwierciedlając historię poprzednich siedzib firmy. Mijane wnęki ujawniają przestrzenie o rożnych skalach, funkcjach i klimacie, tworząc prawdopodobnie najciekawsze miejsce pracy w Warszawie.

Większość elementów wnętrza jest monochromatyczna. Ściany pokrywa biel i odcienie szarości, a wykorzystane do aranżacji materiały niosą ze sobą prostotę i szczerość – beton z widocznymi instalacjami na suficie, drewno w naturalnych kolorach, szara żywica na podłodze. W stonowanym otoczeniu kolor nabiera szczególnej wartości, dlatego barwny dywan jest w takim środowisku designerskim wykrzyknikiem. W tej otwartej przestrzeni granice wyznaczają rzeczy osobiste. Biuro przestaje być tylko miejscem pracy – staje się częścią życia, którym tętni Papaya. Biuro domu produkcyjnego, skupiając kreatywnych producentów i reżyserów, jest dopasowane do ich nietypowego stylu pracy.

Za projekt biura Papaya Films odpowiadają Ewelina Moszczyńska oraz Marta Puchalska