Park Kolejowy w Krakowie będzie pierwszym tego typu parkiem w stolicy małopolski. Linearny park powstanie pod estakadami kolejowymi na odcinku od ulicy Kopernika do Grzegórzeckiej. Projekt otrzymał właśnie dodatkowe finansowanie na kwotę 3,5 miliona złotych, co pozwoli na wznowienie prac przy budowie parku. Dzięki temu rozpoczęcie drugiego etapu prac – na odcinku od ul. Kopernika do Grzegórzeckiej – nastąpi jeszcze w sierpniu.
Pod koniec ubiegłego roku podpisana została umowa, w ramach której wykonano niezbędne prace ziemne, takie jak przyłącza wodno-kanalizacyjne dla przyszłego systemu nawodnienia oraz pitników, czy instalacje elektryczne pod oświetlenie. Ten etap inwestycji, mało widoczny dla mieszkańców, był niezbędny do prawidłowego funkcjonowania przyszłego parku Kolejowego.
Dodatkowe środki pozwolą na kontynuację planu stworzenia pod estakadami wielofunkcyjnej przestrzeni dla mieszkańców. W pierwszej kolejności, teren zostanie oczyszczony tak, aby można było na nim rozplantować ziemię pod przyszłe nasadzenia zieleni. Wykonany zostanie montaż elementów małej architektury, w tym zakupionych już w ramach poprzedniej umowy urządzeń zabawowych. Na terenie placu zabaw pojawi się bezpieczna powierzchnia EPDM oraz piasek dla najmłodszych. Kluczowe również będzie wykonanie podestu drewnianego stanowiącego łącznik komunikacyjny z pieszą ścieżką betonową biegnącą wzdłuż ulicy Blich. Wygospodarowane środki pozwolą również na wykonanie asfaltowej ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Mikołaja Kopernika do Grzegórzeckiej.
Całość parku podzielona będzie na strefy funkcjonalne, wypracowane wspólnie z mieszkańcami podczas konsultacji społecznych. Powstaną one w ramach trzeciego etapu inwestycji, który zostanie zrealizowany w 2025 r., w ramach zabezpieczanych na tym etapie środków. Będzie to budowa strefy izolacyjnej zieleni, ogrodu sensorycznego, psiego parku i ogrodu deszczowego. Prace pozwolą stworzyć pierwszy w Krakowie park linearny pod estakadami kolejowymi.
Park Kolejowy w Krakowie – pierwszy park linearny pod estakadami
” Dodatkowe środki na wznowienie prac przy Parku Kolejowym! Zaangażowanie dodatkowych środków w wysokości 3,5 mln zł pozwoli na kontynuację prac przy zagospodarowaniu terenu pod estakadami. Dzięki temu rozpoczęcie drugiego etapu prac na odcinku od ul. Kopernika do Grzegórzeckiej nastąpi jeszcze w sierpniu. Pod koniec ubiegłego roku podpisana została umowa, w ramach której wykonano niezbędne prace ziemne takie jak przyłącza wodno-kanalizacyjne dla przyszłego systemu nawodnienia oraz pitników, czy instalacje elektryczne pod przyszłe oświetlenie. Ten etap inwestycji, mało widoczny dla mieszkańców, był niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania przyszłego Parku Kolejowego. Dodatkowe środki pozwolą na kontynuację zamierzenia jakim jest stworzenie pod estakadami wielofunkcyjnej przestrzeni dla mieszkańców. W pierwszej kolejności teren zostanie oczyszczony tak, aby można było na nim rozplantować urodzajną ziemię pod przyszłe nasadzenia zieleni. Wykonany zostanie montaż elementów małej architektury, w tym zakupionych już w ramach poprzedniej umowy urządzeń zabawowych. Na terenie placu zabaw pojawi się bezpieczna powierzchnia EPDM oraz piasek dla najmłodszych. Kluczowe również będzie wykonanie podestu drewnianego stanowiącego łącznik komunikacyjny z pieszą ścieżką betonową biegnącą wzdłuż ulicy Blich. Wygospodarowane środki pozwolą również na wykonanie asfaltowej ścieżki rowerowej na odcinku od Mikołaja Kopernika do ul. Grzegórzeckiej. Całość parku podzielona będzie na strefy funkcjonalne wypracowany wspólnie z mieszkańcami podczas konsultacji społecznych. Trzeci etap inwestycji takie jak strefa izolacyjnej, zieleni, ogród sensoryczny, psi park, czy ogrody deszczowe powstaną w 2025 r. w ramach zabezpieczanych na dalszym etapie środków. Pozwoli to na stworzenie pierwszego w Kraków PL parku linearnego pod estakadami kolejowymi.” czytamy we wpisie Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie (https://zzm.krakow.pl/)
źródło, zdjęcia: Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie (https://zzm.krakow.pl/)
Czytaj też: Architektura w Polsce | Kraków | Place, Skwery, Parki | Ekologia | Komunikacja miejska | Dworzec kolejowy