Park kulturowy w Nowej Hucie sprawdza się i działa! Podobne uwarunkowania wprowadzono już między innymi w centrum Krakowa, teraz czas na Nową Hutę. Przepisy w sprawie utworzenia w Nowej Hucie w Krakowie parku kulturowego zaczęły obowiązywać od 29 listopada 2020 r. Oznacza to, że wszystkie nowe obiekty reklamowe będą musiały być zgodne z tymi przepisami. Zdjęcia: ŁADny Kraków
Właściciele istniejących już reklam musieli dostosować ich wygląd do przepisów do 29 maja 2021 r. Celem jest zmiana wizualna i estetyczna, wprowadzenie nowych regulacji będzie miało wpływ między innymi na sposób prowadzenia robót budowlanych oraz działalności usługowej i handlowej, umieszczanie tablic i urządzeń reklamowych, instalowanie markiz i innych zadaszeń, urządzeń klimatyzujących i stosowanie iluminacji obiektów. Przepisy przygotował Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK.
Uruchomiono też stronę internetową parkikulturowe.krakow.pl, na której zamieszczono treść przepisów ustawowych i prawa lokalnego. Znalazły się tam również cenne katalogi dobrych praktyk, w których w przejrzysty sposób przedstawiono prawidłowe sposoby lokalizacji szyldów, wyklejek, aranżacji witryn i stosowania markiz.
Urzędnicy przygotowali specjalne ulotki, plakaty i broszury informacyjne, które kolportowane są do nowohuckich przedsiębiorców. Specjalny spot emitowany jest w pojazdach komunikacji miejskiej. W informowaniu o zmianach pomagają też lokalne fundacje i stowarzyszenia, zarządcy nieruchomości, wspólnoty mieszkaniowe i parafie, które zechciały współuczestniczyć w procesie.
Nowe, uporządkowane oblicze modernistycznej Nowej Huty będzie więc ujawniać się stopniowo. Na finał metamorfozy dzielnicy musimy jeszcze poczekać pół roku. O tym, jak z reklamami radzą sobie inne miasta w Polsce przeczytacie w naszych artykułach klikając TUTAJ.
Czytaj też: Kraków | Renowacja | Identyfikacja wizualna | Meble miejskie
Park kulturowy w Nowej Hucie działa. Znikają kolejne reklamy!
zdjęcia: ŁADny Kraków