Mural pojawił się na ścianie kamienicy przy ul. Targowej 15. Stworzył go Piotr Młodożeniec, który przedstawił butelkę Coca-Cola jako kultowy już symbol designu. To pierwszy taki mural brandu, który wprost odnosi się do projektowej kwestii.

Butelka konturowa Coca-Cola stanowi ponadczasowy symbol marki i nośnik uniwersalnych, pozytywnych emocji. Jej design ulegał modyfikacjom przez ponad 100 lat obecności na rynku, a reklamowały ją największe ikony pop-kultury: 
Marilyn Monroe, Elvis Presley, Ray Charles.

Dotychczas szklana butelka konturowa była powszechna w sektorze hotelarsko-gastronomicznym. Od stycznia br. dostępna jest również w sprzedaży detalicznej. 
Tą premierą zainspirowany został właśnie autor muralu. Piotr Młodożeniec specjalizuje się w sztukach wizualnych. Jest malarzem, rysownikiem, grafikiem, ilustratorem, projektantem i autorem filmów animowanych. Jego prace, wielokrotnie wystawiane i nagradzane w Polsce i poza granicami, są dynamiczne i ekspresyjne, m.in. poprzez wykorzystywany kolor i emblematy. 
W 2001 Młodożeniec zaprojektował na zlecenie Museum of the Seam w Jerozolimie znak Coexist, wykorzystując litery połączone z symbolami trzech największych religii. Znak jest do dziś rozpoznawalny na całym świecie. Bono, lider U2, wykorzystał Coexist w scenografii jednej 
z międzynarodowych tras koncertowych. Artysta tworzy i mieszka w Warszawie.

Z radością przyjąłem propozycję muralowego projektu konturowej butelki Coca-Cola. Tym bardziej, że zastosowałem proste kolory i czarne rastrowe działanie, po które często ostatnio sięgam. Projekt jest czytelny, wyrazisty, a poprzez zastosowane barwy również elektryzujący. A tego szczególnie potrzebuje przestrzeń miasta – powiedział Piotr Młodożeniec.

Kreatywność to jedna z cech wyróżniających markę Coca-Cola od momentu powstania.

Od zawsze było nam po drodze z nieszablonowym podejściem 
i torowaniem nowych ścieżek. Współpraca z Piotrem Młodożeńcem jest tego najlepszym dowodem. Jednak nie ograniczamy kreatywności wyłącznie do uznanych, rozpoznawalnych twórców, dając tym samym szansę również zdolnym debiutantom, jak w przypadku wspierania konkursu Papaya Young Directors – podkreśla Urszula Czerniawska, Brand Manager Coca-Cola.

Mural Coca-Cola stanowi integralną część kampanii “Ikona powraca”, nawiązującej do strategii “One brand”. Zakłada ona pozycjonowanie wszystkich produktów 
Coca-Cola jako jednej marki, z różnymi wariantami, tak by promować wybór wariantu zgodnego z preferencjami konsumentów.

źródło: materiały prasowe