Piwo NOMONO

Piwa z Dolnego Śląska i ich twórczy design. Z takich butelek chce się pić!

Etykiety tych browarów są nie tylko kolorowe i artystyczne. Zaprojektowano je także w taki sposób, aby oddawały ich charakter. Lokalne piwa z Dolnego Śląska mogą pochwalić się brandingiem, który wykonała wrocławska agencja FLOV branding studio. Ma powody, by mówić, że zna się na rzeczy!

W portfolio agencji z Wrocławia jest już niemal 50 marek browarów z całej Polski. Nie bez powodu założyciele wrocławskiej agencji wspierają właśnie działalność lokalnych piwowarów. Dlaczego? Sami są nie tylko miłośnikami browarnictwa, ale również posiadają doświadczenie w produkcji napojów gazowanych, w tym nie tylko piwa, ale również kawowego cold brew Kyoto. Jest ono produkowane od 2020 roku, jednak ciekawy temat jego powstawania postaramy się opisać odrębnie, w najbliższym czasie.

Kawowe Cold Brew KYOTO

Wracając do piwnego brandingu: wśród producentów piw, którzy zdecydowali się skorzystać ze wsparcia dolnośląskiej agencji, jest chociażby rzemieślniczy browar Zarzecze z Żywiecczyzny z kultowym piwem bezalkoholowym “Lajcik” o smaku mango i marakui. Wrażenie robi także design piw Nomono z browaru wrocławskiego Solipiwko. – Chcieliśmy, aby etykiety stanowiły wyjątkowy przykład integracji z produktem i jego charakterem. Stąd wizerunki zwierząt przeistoczyliśmy w bliżej nieokreślone, kolorowe stworzenia. Barwa, symbol i odniesienia do natury nawiązywał za każdym razem do wykorzystanych w recepturze piwa surowców między innymi nowozelandzkich chmieli, owoców, ekperymentalnych drożdży czy laktozy – mówi Grzegorz Chorostecki z FLOV i jak zaznacza, browar tymczasowo zawiesił działalność. Designerski zamysł jednak nadal zachwyca i wart jest pokazania.

Piwo NOMONO

Niedawno do grona designerskich piw dołączyły kolejne minibrowary z Dolnego Śląska. Pierwszy z nich to browar Miedzianka znajdujący się w miejscowości o tej samej nazwie, której piwowarskie tradycje sięgają czasów przedwojennych. Na nowych etykietach pojawiły się nawiązania do nazw piw związanych z tą szczególną miejscowością (więcej na temat Miedzianki pisaliśmy w whiteMAD w ubiegłym roku tutaj). Spośród wszystkich siedmiu etykiet, właściciel browaru zdecydował się pozostawić jedynie oryginalną etykietę piwa Złoto Miedzianki, którego receptura odwołuje się do dawnej produkcji. Wrocławska agencja zaprojektowała od nowa także branding browaru, w tym logotyp i gadżety, które można kupić odwiedzając Miedziankę. 

Piwo Miedzianka

Drugi z browarów to trzebnickie Cztery Ściany. Jak mówią jego właściciele, przez ponad pięć lat istnienia browaru wiele się zmieniło, ale współpraca z FLOV branding studio trwa od samego początku. Ostatnio odświeżono stronę wizualną butelek i będących od niedawna w sprzedaży piw w puszce. Browar założony przez Karolinę i Wojtka Ścianę działa w malowniczo położonej miejscowości, na północ od Wrocławia. Jak mówią jego twórcy, warzą dobrze przemyślane i dopracowane piwa w różnych stylach. – Nasz browar powstał z połączenia pasji do piwowarstwa domowego, wiary w to, że nie ma rzeczy niemożliwych do zrealizowania, a także dzięki wytrwałości w dążeniu do wymarzonego celu – mówią Karolina i Wojtek Ściana. Jak widać, ważnym elementem ich działalności jest również dbałość o estetykę. Ale także współpraca z innymi lokalnymi przedsiębiorcami, dlatego do warzenia piwa Eden zaangażowali miejscowych producentów przecierów i soków owocowych z Sadów Celmerów.

Browar Cztery Ściany

Efekt naprawdę robi wrażenie! Więcej informacji można znaleźć na stronach browarów, a także agencji FLOV branding studio: www.flov.co. Zachęcamy również do odwiedzenia strony internetowej Dolnośląskiego Szlaku Piwa i Wina, który przybliża działalność miejscowych browarów i winnic. Są one prowadzone przez pełne pasji osoby, którym zależy nie tylko na zaoferowaniu jak najwyższej jakości lokalnych produktów, ale również na promocji regionu i stworzeniu unikatowych marek. Chcąc docenić wysiłek ich twórców, będziemy przybliżać wybrane miejsca kolejnych tekstach na łamach whiteMAD.

Tekst: Tomasz Kobylański
Zdjęcia: materiały browarów i agencji FLOV

Czytaj też: Ciekawostki | Opakowania | Identyfikacja wizualna | Szkło  | whiteMAD na Instagramie

 

 

Najpopularniejsze

najczęściej czytane artykuły