Grafiki HOP Design zaprojektował Bartek Bojarczuk tworzący także pod pseudonimem Illcat. Są one wyrazem nostalgii do polskich landszaftów sprzed lat.
Wybrane miejsca są jak archetypy spokoju, wolności i siły natury. Ich prezentacja odbiega od obecnej rzeczywistości, gdzie możemy spodziewać się cywilizowanej i zorganizowanej turystyki. Obecnie te miejsca są uporządkowane, posiadają wytyczone szlaki, ścieżki rowerowe i tablice z QR-kodami do aplikacji. Choć wszystkie te nowości ułatwiły nam wypoczynek, to nostalgia za tymi magicznymi czasami pozostała.
– opowiada Konrad Hulak, który wraz z Kingą Chmielarz są odpowiedzialni za pomysł serii plakatów.
Grafiki powstały w limitowanej edycji 100 sztuk. Każdy egzemplarz jest unikatowy, został sygnowany przez autora i ponumerowany.
Jak twierdzi Kinga, taka grafika może być dobrym początkiem domowej kolekcji. Limitowana liczba egzemplarzy została stworzona celowo. Autorom prac zależy bowiem, aby plakaty z czasem mogły nabrać wartości kolekcjonerskiej. Za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat nasi potomkowie docenią posiadanie takich unikatów.
Aby nadać trwałości plakatom wydrukowano je w technologii sitodruku na ekologicznym papierze o gramaturze 220 g/m2. Papier o strukturze filcu, charakteryzuje się bardzo bogatą gamą odcieni. Jest idealnym materiałem do nadruków czarno-białych, gdy trzeba podkreślić detale półcieni i rastrów. Dodatkowym atutem papieru są ekologiczne wtrącenia.