Podróż sentymentalna z MMC. Kolekcja Jubileuszowa AW 21/22

W studio fotograficznym LAS, gdzie duet MMC zrealizował wiele swoich sesji i kampanii, odbył się jubileuszowy pokaz na żywo, z publicznością. Projektanci nie mogli wymarzyć sobie piękniejszego prezentu urodzinowego. Wszyscy tęskniliśmy za tymi emocjami…bardzo!

Podczas twardego lockdown’u duet projektantów MMC, Rafał Michalak i Ilona Majer, nie wyhamowali. Lipcowy wieczór 2020 roku zapisał się w historii polskich pokazów mody jako inicjalny pokaz online. Jako pierwsi w Polsce, odważyli się pokazać swoją kolekcję AW 20/21 w formie video-pokazu. Jesienią 2020 roku powstała pierwsza wieczorowa kolekcja w ich modowej historii. Okazało się, że pandemiczny czas pozwolił na zrealizowanie marzeń o luksusowej kolekcji haute couture. Każda suknia i każdy element kolekcji powstawał niczym w pracowni rzeźbiarskiej, gdzie artyści krok po kroku dopracowują najmniejsze szczegóły swoich dzieł.

Po doskonałym odbiorze pierwszego video-pokazu duetu MMC, dzięki któremu wszyscy miłośnicy mody mieli swobodę obejrzenia premiery w sieci, projektanci postanowili to powtórzyć. W czerwcu tego roku kolekcja AW 21/22 została zarejestrowana ponownie bez udziału publiczności w łódzkiej Białej Fabryce Ludwika Geyera, jednym z ważniejszych symboli dawnej Łodzi i jej włókienniczej historii.

Właśnie mija 25 lat, odkąd Rafał Michalak i Ilona Majer, po raz pierwszy zaprezentowali swoje modowe dzieła jako duet MMC. Wtedy też po raz pierwszy spotkali się z reżyserką pokazów mody – Kasią Sokołowską. Zrobili razem swój pierwszy pokaz oparty na całej, białej kolekcji ubrań. Można powiedzieć, że przez ten czas zmieniło się dookoła wszystko, oprócz ich miłości do mody oraz współpracy i przyjaźni z Kasią Sokołowską.


Rafał Michalak

„Moda to marzenia o piękniejszym świecie, a świat, mody, mimo że, bywa okrutny to wspaniałe emocje i doznania. Uwielbiam moment tuż przed pokazem, kiedy tworzymy z całą ekipą „modową rodzinę”. Lubię zobaczyć u klientki przymierzającej nasze ubrania błysk podziwu, gdy ogląda swoje odbicie w lustrze. W tworzeniu mody odnajduję radość życia i przemianę rzeczy zwykłych w niezwykłe. Praca projektanta to dla mnie terapia, przełamywanie własnych ograniczeń i kompleksów. W świecie mody odnalazłem wiele
wspaniałych przyjaźni”.

Ilona Majer

„Moda to rozwój i ciągłe patrzenie w przyszłość. Moda to moja miłość i pasja. Moda to wzloty i zwątpienia. Moda to droga prowadząca przez histerie do stanów euforycznych. To niezwykle emocjonująca droga, której nie zamieniłabym na żadna inną. To ciągły wyścig z czasem i permanentna. Rozwój i dyscyplina. Moda to wypracowywany przez lata kształt i charakter stanowiący dna naszej marki”.

Sezon jesienno-zimowy to ulubiony sezon duetu MMC dlatego podczas pokazu zaprezentowano ponad 50. wielowarstwowych looków. Kolekcja jubileuszowa jest ukłonem w stronę przeszłości MMC. W kolekcję AW21/22 zostało wplecionych 25. archiwalnych modeli ubrań, które według projektantów nie podlegają trendom tworząc ponadczasowy styl marki. Na wybiegu mogliśmy zobaczyć między innymi pierwszą puchową kamizelkę z 2008 roku, oversizowe marynarki z końca lat 90-tych czy czarny płaszcz, w którym Anja Rubik zaprezentowała się na jednym z paryskim tygodniu mody.

Przy tak wyjątkowym pokazie projektanci zaprosili na wybieg przyjaciół marki: Renatę Gabryjelską, ubraną przez początkujący wtedy duet MMC na pierwszą galę Telekamer w 1998 roku; Roberta Kupisza – przyjaciela projektantów, modela w jednym z pierwszym pokazów marki podczas łódzkiego fashion weeku i wielokrotnego stylistę fryzur do ich pokazów; Bognę Sworowską, Joannę Horodyńską, Larę Gessler oraz Kasię Warnke – kobiety, które inspirowały duet MMC na różnych etapach ich pracy twórczej.

Podczas jubileuszowego pokazu królowały ulubione tkaniny projektantów – skóry,ultralekkie nylony wypełnione naturalnym puchem, tafty, miękkie kaszmiry, klasyczne wysokoskrętne wełny. Duet MMC pokusił się o przełamanie swojego monochromatycznego stylu rozbudowując kolorystyczną gamę kolekcji – mocno kobaltowe błękity, amaranty, szmaragdowa zieleń, odcienie od cegły do głębokiego burgundu.

 

Dużą wagę przywiązano do stylizacji, za którą od kilku sezonów odpowiada Agnieszka Ścibior. Sylwetki prezentowane na pokazie zostały wzmocnione dodatkami – jak zawsze stylizacje dopełniła nowoczesna biżuteria marki Elixa – bardzo w stylu MMC. Mocne naszyjniki i bransoletki o łańcuchowym splocie oraz duże formy kolczyków czy pierścionków idealne uzupełniały kolekcję.

Dodatkowym mocnym elementem dopełniającym stylizacje są fryzury, za którymi stoi Tymoteusz Pięta razem HAIRMATE team, przy wsparciu marki i kosmetyków Wella Professionals. Styliści zadbali nie tylko o stylizacje, ale również o pielęgnację włosów modelek, która niepodważalnie wpłynęła na efekt końcowy. Włosy będą stanowiły mocny akcent w pokazie. Ze względu na wyjątkowy casting do jubileuszowego pokazu makijaże modelek i modeli były zindywidualizowane. Autorką makijażów była Patrycja Dobrzeniecka

W pokazie nie mogło zabraknąć butów z kolekcji Kazar x Kasia, stworzonej we współpracy z Kasią Sokołowską. Kolekcja jest spektakularna, efektowna, a jednocześnie niezwykle komfortowa i praktyczna. Miękkie skóry licowe, z których jest wykonana, idealnie otulają sylwetkę. Dopracowane do perfekcji fasony przyciągają wzrok swoją oryginalną formą. Ich charakter sprawia, że wszystkie modele stają się uniwersalne, ponadsezonowe. Brak zbędnych zdobień nadaje kolekcji szlachetności. Niekwestionowanym hitem w tym sezonie są „slouchy boots”, czyli model z luźnymi, marszczonymi cholewkami i fantazyjnym wiązaniem na wysokości kolan.

O zdrowe i odpowiednio zbilansowane posiłki dla całej ekipy zadbał catering dietetyczny Kukuła Healthy Food. Dania przygotowane pod okiem ekspertów-dietetyków cechuje najwyższa jakość, wykwintny smak, jak również odpowiednie zbilansowanie i poziom kaloryczności dobrany do potrzeb każdego klienta. Catering dietetyczny to idealne rozwiązanie dla osób, które pragną zadbać o zdrowie i dobre samopoczucie, lecz nie posiadają do tego stosownej wiedzy, czasu lub umiejętności. W ofercie Kukuła Healthy Food jest 15 programów dietetycznych, w tym dieta indywidualna. Dzięki temu nawet najbardziej wymagający klienci mogą wybrać idealne dla siebie menu.

O nawodnienie modelek oraz ekipy na planie zdjęciowym zatroszczyła się marka Cisowianka Perlage. To delikatnie musująca woda, w której bąbelki są dużo mniejsze niż te zawarte w tradycyjnej gazowanej wodzie. Jej delikatne musowanie, podobne do najlepszych win musujących, nie uderza w nos i nie wypełnia żołądka. O małe przyjemności zadbał Batonik Duplo – chrupiący wafelek z delikatnym kremem orzechowym, oblany wyśmienitą mleczną czekoladą. Już od kilku lat marka w ramach ogólnopolskiego projektu DUPLO INSPIRUJE obecna jest w świecie polskiej mody, wspierając doświadczonych projektów, ale i inspirując młode pokolenia do kreatywnych

Zobacz również: Pokaz mody | Projektant | Butik  | Kolekcja

TEAM ARTYSTYCZNY:
REŻYSERIA i CHOREOGRAFIA: Kasia Sokołowska
ASYSTENT REŻYSERA: Katarzyna Stefaniuk
STYLIZACJE: Agnieszka Ścibior
MUZYKA: Paweł Rurak Sokal / BLUE CAFE
MAKIJAŻE: Patrycja Dobrzeniecka
FRYZURY: Tymoteusz Pięta oraz team stylistów HAIRMATE przy użyciu kosmetyków
Wella Professionals
PR I MEDIA: Iza Lewandowska / ADVICE WISE
MANAGER SHOWROOMU: Kamil Maciończyk
PRODUKCJA: Joanna Strzelecka