Dubajskie metro to w pełni zautomatyzowana sieć komunikacyjna. W dodatku największa tego typu konstrukcja na świecie. Nie potrzebuje maszynisty i łącznie mierzy ponad 70 kilometrów.

Obecnie dubajskie metro składa się z dwóch linii zielonej oraz czerwonej. Polscy inżynierowie pracujący w firmie Gülermak zrealizują 15 kilometrowe przedłużenie właśnie czerwonej lini – Red Line.
Przedłużenie prowadzić będzie do nadchodzącej wystawy Expo 2020.

Budowa metra w Warszawie dostarczyła znaczące zaplecze wiedzy i doświadczenia w zakresie wdrażania technologii i wykonywania prac w zróżnicowanych warunkach realizacyjnych. Pomimo określonych różnic klimatycznych i wymogów realizacyjnych, oba projekty łączy zaawanasowana technologia drążenia tuneli, rozwiązań technicznych i metodologii budowy tworzących nowoczesną i przyjazną środowisku miejską infrastrukturę transportową. Co więcej, to centralny odcinek warszawskiego metra został zaprezentowany przedstawicielom RTA (urząd transportu w Dubaju) podczas wstępnej kwalifikacji w przetargu. Również sama dokumentacja przygotowywana na potrzeby metra warszawskiego w zakresie kosztorysowym posłużyła za jedną z podstaw do opracowania oferty przetargowej. Wykorzystując swoje doświadczenie uzyskane na polskim i europejskim rynku, podwykonawcy realizujący warszawskie metro dostarczyli oferty i zakresy cenowe na potrzeby złożenia oferty firmy Gülermak w przetargu na metro w Dubaju

– mówi rzeczniczka prasowa firmy Gülermak

Route2020 ma składać się z 7 stacji. Dwie z nich ukryte będą pod ziemią, pięć kolejnych będzie stacjami naziemnymi. Całkowity koszt inwestycji wraz z zakupem taboru pociągów wynosić ma około 10,6 miliardów. Jest to jedna z kluczowych inwestycji transportowych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Według szacunków odcinek ma obsługiwać około 125 tysięcy osób dziennie!

Dubaj stał się biznesowym hubem pozwalającym zaoszczędzić czas i pieniądze firmom zainteresowanym ekspansją w ZEA oraz m.in. na Bliskim Wschodzie, w południowej Azji oraz Afryce. Sprzyjają temu inwestycje w infrastrukturę i logistykę – rozbudowa metra, usługi lotnicze, cargo, czy centra kongresowe. Wszystko to dzieje się w ramach strategii Dubai Plan 2021. Rok wcześniej miasto będzie gościć wystawę World Expo. Expo ma na celu łączenie, stworzenie przestrzeni do nawiązywania kontaktów. Chcemy puścić w świat wiadomość, że jesteśmy jednym z najważniejszych centrów biznesowych, absolutnym liderem kojarzenia ze sobą przedsiębiorców i otwierania biznesowych drzwi. Poza tym chcemy pokazać, że Dubaj to mieszanka kultur, narodowości, że dobrze żyje się w tym mieście, że system, który wprowadziliśmy pozwala na rozwój. Nasze usługi są na bardzo wysokim poziomie, ludzie mieszkający tutaj mogą cieszyć się wysokim standardem transportu, dlatego wybraliśmy najlepszych do rozbudowy metro.

– mówi dyrektor zarządzający FDI

Według zapewnień prace będą realizowane w najwyższych standardach. Sam odcinek ma być jedną z najbardziej ekologicznych sieci tego typu na świecie.

źródło zdjęć: dubaimetro.eu