Venice Design Week jest wznowieniem wydarzenia, które od dwunastu lat przyciąga do tego wyjątkowego miasta pomysły, projekty i artystów z całego świata. Nowa edycja będzie trwać od 9 do 17 października. Magazyn whiteMAD objął wydarzenie patronatem medialnym.

Pandemia sprawiła, że zwróciliśmy się w stronę nowych technologii, dzięki którym możemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców, zarówno we Włoszech, jak i za granicą. Pozwoliło nam to poszerzyć nasze horyzonty na nowe sposoby, oferując zupełnie nowe doświadczenia: wycieczki oraz prezentacje z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej, konferencje streamingowe, a także spotkania osobiste, wizyty i wystawy.

Tematem przewodnim XII edycji jest „Design x Tutti” (Design dla wszystkich), odnoszący się do projektowania odpowiedniego dla wszystkich grup wiekowych i osób o różnych zdolnościach, ale także do zastosowań nowych technologii w zakresie widzenia, dotykania, słyszenia, smakowania i wąchania. Od 9 do 17 października, Venice Design Week będzie oferował okazje do refleksji, począwszy od instalacji site-specific stworzonych w niezwykłych miejscach Wenecji, wystaw w galeriach i muzeach, hotelach oraz udziału w warsztatach, gdzie będzie można odkryć tajemnice wiekowego rzemiosła, które żyje we współczesnym wzornictwie.

Lisa Balasso, architekt i założycielka VDW, mówi: „Co roku zachęcamy do prezentowania innowacyjnych projektów, które poruszają tematy związane z gospodarką cyrkularną i włączaniem w życie społeczne we wszystkich jego aspektach, ale w tym szczególnym roku chcemy jeszcze bardziej podkreślić, jak bardzo projekt może zmienić świat. Dlatego właśnie „Design x Tutti” to temat przewodni, który będzie inspirował każde wydarzenie tego tygodnia. Uczynimy język migowy naszym własnym, uruchomimy doświadczalne urzeczywistnienie w obecności i na odległość, zwrócimy uwagę na design, który pomaga, ale także skoncentrujemy naszą refleksję na relacji między realnym i wirtualnym, na nowych materiałach, na innowacjach w medycynie i rolnictwie z ekspertami ze świata designu, medycyny i produkcji”.

Design Market

16- 17 października 2021

Po raz pierwszy w historii Venice Design Week idzie o krok dalej. Na zakończenie Tygodnia Designu, w dniach 16-17 października 2021 odbędzie się Design Market. Podczas dwóch dni ogród hotelu Ca’ Nigra Lagoon Resort zamieni się w artystycznie zaaranżowaną przez artystów przestrzeń, pełną najlepszego designu. Podczas Design Market zaprezentuje się 12 marek, w tym aż 6 marek ceramicznych z Polski: Aoomi Studio, MUKO, Projectorium, Projekt Ładniej, Spiek Ceramiczny oraz Ania Link. Tegoroczną edycję Design Market wzbogaci artystyczny performance autorstwa Giovanniego Dinello a także aperitivo wraz z DJ Set na zakończenie każdego dnia.

Więcej informacji znajdziecie na stronie wydarzenia na Facebooku klikając TUTAJ.

Czytaj też: Kultura | Sztuka | Włochy | whiteMAD na Instagramie

źródło: materiały organizatora