Tradycja chodników wyplatanych z tworzywa ma długą historię w Szwecji. W Polsce, mimo, że marka Pappelina obecna jest wiele lat, to nadal nowatorski produkt, do którego podchodzi się z rezerwą. Niemniej wystarczy jedno doświadczenie by otworzyć się na nowe rozwiązanie i wracać po nowe wzory. Warto poznać co takiego mają w sobie te produkty.
Pappelina przedstawia 10 powodów dla których warto wybrać do domu lub do ogrodu oryginalne produkty o unikatowych właściwościach i ujmującym designie. Każdy chodnik i dywan Pappeliny wyprodukowany jest w Szwecji. Firma ma swoją siedzibę w malowniczym rejonie jezior Dalarna. Rodzinna manufaktura wytwarza produkty z pomocą starych maszyn, które zostały przywiezione w latach 90 tych z Łodzi. Każdy model jest ręcznie zszywany i zgrzewany. Tu liczy się każdy detal.
Zrównoważone podeście do projektowania i produkcji
Tworzywo sztuczne budzi złe skojarzenia, ale to, z którego od lat wyplata chodniki Pappelina jest produkowane w Szwecji i posiada certyfikat REACH® jest to materiał wolny od ftalanów i toksycznych substancji. Dlatego z powodzeniem chodnik Pappelina może być ułożony w dziecięcym pokoju. Jest to materiał bezpieczny i zrównoważony.
Produkty Pappeliny są długowieczne oraz trwałe. Ogranicza to konsumpcję i ilość generowanych odpadów. Można prać je w pralce, czyścić wodą. To rozwiązanie pod stopy dla hipoalergików i astmatyków, którzy źle znoszą roztocza. Pappeliny są łatwe do odkurzania, oraz są odporne na użycie detergentów i nie magazynują kurzu.
Tworzenie produktów wytrzymałych, długowiecznych, bezpiecznych w trosce o ludzi jest wpisane w filozofię projektowania Liny Ricardsson – założycielki i autorki wszystkich kolekcji. Co roku swoją premierę mają nowe dwustronne modele chodników i wielkoformatowych dywanów, których przeznaczenie nie ma granic! Dzięki swoim właściwościom antypoślizgowym, miękkości, możliwości odwracania, czy stosowania na podłogach z ogrzewaniem podłogowym mogą być stosowane w łazienkach, kuchniach, sypialniach, salonach, na balkonach i tarasach.
Konceptualne retro
Kolekcja przygotowana na wiosnę 2022 jest zdecydowanym ukłonem w stronę miłośników retro designu. Wśród nowości pojawiły się trzy całkowicie nowe i odkrywcze projekty, za którymi kryją się ważne wartości.
Wzór Fred opiera się na idei stworzenia produktu mówiącego o współczesnych czasach i tęsknocie za pokojem zarówno w nas samych, jak i na świecie. Słowo „fred” po szwedzku znaczy właśnie pokój. Decor chodnika jest geometryczny i konceptualny, występuje w trzech uniwersalnych kolorach – lnianym, beżowym i czarnym.
Sten natomiast jest kompozycją, która nawiązuje do wyjątkowego pejzażu szwedzkich lasów i jezior, pełnych głazów pokrytych mchem. Sten po szwedzku znaczy kamień i i najbardziej dekoracyjną propozycją w wiosennej kolekcji. Zdecydowanie kojarzy się z wzornictwem lat 70. Naturalne i pozytywne są tu też odcienie – od zieleni po ciepłe słoneczne barwy.
Trzecią, ostatnią premierą jest chodnik Ilda. Po raz pierwszy pojawił się w portfolio Pappeliny w 2013 roku w dużym rozmiarze. Koncepcja nigdy nie opuściła Liny Rickardsson i zawsze była jednym z jej osobistych faworytów. Sporo w tym projekcie elegancji, wyważonego glamour. Ilda jest pełna wdzięku i przypomina kreację haute couture. W 2022 roku została przywrócona do życia w nowej, zaktualizowanej edycji w 6 kolorach dających szereg możliwości aranżacyjnych.
Produkty Pappelina dostępne są w sklepie internetowym i showroomie Pufa Design www.pufadesign.pl; FB i IG @pufadesign.
Czytaj też: Tkanina | Detal | Meble ogrodowe | Minimalizm | whiteMAD na Instagramie
źródło: Pufa Design