Poznań bez pstrokatych szyldów. Powstał „Szyldownik” dla przedsiębiorców

„Szyldownik” to przewodnik opracowany przez Miasto Poznań. W środku znalazły się porady dla lokalnych przedsiębiorców i zarządców nieruchomości, dzięki którym będą mogli zweryfikować, czy ich obecny szyld jest zgodny z zapisami przygotowywanej uchwały krajobrazowej. Zebrane w nim praktyczne porady i przykłady rozwiązań pozwolą rozwiać te wątpliwości.

Poznańscy urzędnicy pracują nad przepisami uchwały krajobrazowej, która określa zasady umieszczania w przestrzeni publicznej nośników informacji – szyldów, pylonów informacyjnych, ekspozytorów i tak zwanych potykaczy. Przepisy określą również zasady, według których można ustawiać elementy małej architektury oraz budować ogrodzenia ogródków lokali.

Dzięki wydawnictwu przedsiębiorcy dowiedzą się, gdzie mogą umieszczać nośniki reklamowe, aby były zgodne z przepisami oraz poznają dopuszczalne rozmiary.

„Szyldownik” wpisuje się w działania edukacyjne towarzyszące pracom nad projektem uchwały krajobrazowej. Chcemy w ten sposób już teraz wesprzeć właścicieli małych i średnich biznesów oraz zarządców nieruchomości w zakresie dostosowania ich szyldów i nośników reklamowych do standardów, które już niedługo ureguluje uchwała – mówi Piotr Sobczak, dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania.


Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem uchwała krajobrazowa może być przegłosowana przez radnych Poznania jeszcze w styczniu. Takie przepisy pozwalają już na skuteczną walkę z reklamami między innymi w Gdańsku (przykłady TUTAJ) i Krakowie (przykłady TUTAJ). „Szyldownik” w formacie PDF można pobrać klikając tutaj.

źródło: UM Poznań

Czytaj też: Poznań | Identyfikacja wizualna | Logo | Minimalizm | Miasto | whiteMAD na Instagramie