W Poznaniu trwa budowa nowej trasy tramwajowej na Naramowice. Część nowego odcinka zyskała już zielone torowisko.
Zielone torowisko powstaje w rejonie pętli Wilczak. Trawa pomiędzy torami wypełni dłuższą część nowej trasy. Naramowice to część położona na północy Poznania. Mieszka tam kilkanaście tysięcy osób, a trasa tramwajowa znacznie usprawni podróżowanie mieszkańców osiedla do centrum miasta.
Co istotne na nowej trasie tramwaje pojadą w większości po zielonym torowisku. Takie rozwiązanie będzie cieszyć oczy, ogranicza emisję hałasu i ma pozytywny wpływ na środowisko – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.
Na placu budowy obecnie są kładzione maty z roślinnością i montowana jest sieć trakcyjna.
Na placu budowy pojawiły się nowe elementy: sieć trakcyjna rozwieszana nad torowiskiem oraz rozchodnik. Dzięki poprawie warunków atmosferycznych, które do tej pory nie sprzyjały tym pracom, między szynami rozkładane są maty z tą wytrzymałą rośliną tworzące zielone torowisko. Zarówno sieć trakcyjną jak i maty rozchodnikowe można zobaczyć w rejonie pętli Wilczak, gdzie trasa powstaje wzdłuż parku Kosynierów – dodaje Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
24 kwietnia (sobota) rozpoczął się kolejny etap budowy kabla zasilającego trasę tramwajową na Naramowice. Tym razem prace prowadzone są na północno-wschodniej stronie skrzyżowania ulic Szelągowskiej, Garbary i Armii Poznań oraz w ciągu ul. Szelągowskiej do skrzyżowania z ul. Winogrady. Roboty te wiążą się z zawężeniami miejsc dla pieszych i rowerzystów, w razie potrzeby wykonawca będzie montował specjalne kładki, by nie było konieczności zamykania ciągów komunikacyjnych.
Tramwaj na Naramowice to największa inwestycja komunikacyjna w Poznaniu. Jej całkowity koszt pochłonie 270 mln zł, a przebudowa układu drogowego w tej okolicy kolejne 160 mln zł. Miasto szacuje, że budowa trasy zakończy się wiosną 2022 r.
Czytaj też: Komunikacja miejska | Poznań | Ekologia | Zieleń | whiteMAD na Instagramie
źródło: UM Poznań