Miasto Poznań opublikowało dziś swoje nowe logo. Wraz z nim powstało także nowe hasło i strona internetowa: markapoznan.pl. Logo wypracowano podczas procesu tworzenia nowej strategii marki wraz z identyfikacją wizualną. W projekt, który składał się z trzech etapów, zaangażowanych było kilkadziesiąt osób. Od dziś słynne „Poznań miasto know-how” zostało zastąpione przez slogan „jesteś u siebie”.
„Prace zaczęliśmy od analizy symboliki herbu Poznania oraz jego nowoczesnej restylizacji” – podkreśla Maciej Kawecki, projektant ze studia Brandburg, który przygotował logo. Litera „P” stała się symbolem postaci Piotra i Pawła zawartych w herbie. To także symbol otwartego domu, który umieszczono na herbowej, miejskiej tarczy w kolorze zielonym. Nad domem unosi się sześcioramienna gwiazda symbolizująca światło oraz sześć wartości marki Miasta Poznań, którymi są: kompaktowość, przyjazność, sprawczość, człowiek, duma i wolność. Gwiazda jest też symbolem kontynuacji oraz współgrania przeszłości i przyszłości, tradycji i nowoczesności. Dyskretnie nawiązuje do poprzedniego logotypu, który zdążył już się zadomowić w pamięci mieszkańców i turystów.
Poprzednia strategia marki Poznania została opracowana 15 lat temu. Po kilkunastu latach zdecydowano się na odświeżenie wizerunku.
„Wynika to z naturalnego rozwoju miasta, trendów demograficznych, społecznych, gospodarczych i technologicznych, a także – przede wszystkim – widocznych zmian kluczowych dla poznanianek i poznaniaków wartości” – zaznaczono na stronie marki Poznań.
Kampania promocyjna nowej marki będzie oparta o hasło *Jesteś u siebie, które pokazywane będzie w wielu kontekstach. Na początek – podczas Nocy Muzeów, w formie świetlnych napisów. Następnie wprowadzanie nowej strategii marki będzie odbywać się stopniowo, poczynając od zmiany komunikacji wizualnej Urzędu Miasta Poznania.
„Zmiany będziemy wprowadzać z dbałością o środowisko, rozsądnie i praktycznie, po poznańsku. Zależy nam na podejściu zero waste zarówno przy wykonaniu materiałów informacyjnych, jak i przy działaniach promocyjnych, więc nie zmarnujemy żadnych zasobów. Jeżdżące po Poznaniu taksówki z miejskim herbem nie będą wymieniać go na logo, to oczywiste. Ale już np. nowe materiały graficzne promujące miejskie wydarzenia będą zaprojektowane zgodnie z księgą marki miasta” – mówi Joanna Żabierek, zastępczyni dyrektora Gabinetu Prezydenta UMP ds. marketingu Miasta.
Po publikacji nowego logotypu w mediach społecznościowych wybuchła bardzo żywa dyskusja. Opinie są spolaryzowane i podzieliły nie tylko poznaniaków, ale i wiele osób z innych zakątków kraju. A jaka jest Wasza opinia na temat nowego logo?

Źródło: markapoznan.pl, poznan.pl
Czytaj też: Identyfikacja wizualna | Poznań | Logo | whiteMAD na Instagramie
Temat: Poznań opublikował nowe logo. Inspiracją był herb miasta