Fot. ZDM Warszawa

Praga jeszcze bliżej Powiśla. Przy kładce otwarto nowe przejście przez Wisłostradę

Warszawa konsekwentnie rozwija swoją infrastrukturę przyjazną dla pieszych i rowerzystów. Jednym z kluczowych etapów tego procesu jest nowe przejście naziemne przez Wisłostradę przy ul. Karowej, które stanowi kolejny krok w łączeniu lewego brzegu Wisły z praską stroną. Dzięki temu, piesi i rowerzyści mogą teraz wygodnie i bezpiecznie przemieszczać się w kierunku mostu pieszo-rowerowego bez konieczności korzystania z przejść podziemnych.

Otwarta w marcu bieżącego roku kładka połączyła bulwary wiślane z Pragą, a nowe przejście na Wisłostradzie przy ul. Karowej jest przedłużeniem tej inicjatywy. Znajduje się ono na skrzyżowaniu Wybrzeża Kościuszkowskiego z ul. Karową, gdzie już wcześniej istniała sygnalizacja świetlna, dzięki czemu wpływ na ruch wzdłuż Wisłostrady jest minimalny. Tym samym piesi z Powiśla oraz użytkownicy mostu pieszo-rowerowego mogą teraz bezpośrednio przekraczać ruchliwą arterię, co znacząco skraca drogę do Traktu Królewskiego oraz Starego Miasta.

Fot. ZDM Warszawa

Do tej pory piesi oraz osoby z ograniczeniami ruchowymi mieli do dyspozycji przejście podziemne przy ul. Bednarskiej, które jednak bywało uciążliwe dla rodziców z wózkami dziecięcymi, osób starszych oraz osób z niepełnosprawnościami. Teraz, nowe przejście zapewnia wygodną i łatwiejszą alternatywę dla wszystkich użytkowników. Oprócz korzyści dla pieszych i rowerzystów, wprowadzono również zmiany dla kierowców korzystających z ul. Karowej. Dotychczas mogli oni jedynie skręcać w prawo na Wisłostradzie, jednak dzięki nowemu lewoskrętowi z Karowej, zyskali możliwość skrętu w stronę Żoliborza. Inwestycja objęła także wymianę oświetlenia – na skrzyżowaniu pojawiło się 12 nowoczesnych latarni SAVA – oraz odnowienie chodników.

Fragment Wisłostrady przed i po budowie przejścia. Fot. Rafał Trzaskowski/facebook.com

Otwarcie kładki jest częścią szerszego planu rewitalizacji Pragi. Już teraz trwają prace nad projektem przebudowy ul. Okrzei, która w przyszłości stanie się symboliczną „bramą” do tej nieco zapomnianej części miasta. Kolejne zmiany czekają także na ul. Karowej, której rola jako kluczowego łącznika pomiędzy Traktem Królewskim a Wisłą nabiera na znaczeniu. Przykład Wisłostrady to dowód na konsekwentne dążenie do zastępowania przejść podziemnych naziemnymi tam, gdzie jest to możliwe. Nowe zebry, takie jak to na rondzie Dmowskiego czy placu Na Rozdrożu, są nie tylko bardziej dostępne, ale także wygodniejsze, szczególnie dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Kolejnym projektem jest planowane przejście przez ul. Ostrobramską na skrzyżowaniu z ulicami Poligonową i Grenadierów, co stanowić będzie alternatywę dla pobliskiej kładki.

Źródło: um.warszawa.pl

Czytaj też: Architektura | Metamorfoza | whiteMAD na Instagramie | Miasto | Warszawa