Premiera kolekcji Rosa na wiosnę–lato 2022 roku

To wyjątkowa kolekcja, bo jedna z najmocniejszych i najbardziej wyrazistych w historii marki. I nie ma tu przypadku. W tym roku ROSA świętuje dziesięciolecie istnienia.

Z okazji jubileuszu kolekcji na wiosnę–lato 2022 towarzyszą aż dwie sesje wizerunkowe. „Przygotowanie dwóch kampanii było dla nas sporym wyzwaniem, ale było warto! Dzięki temu udało nam się zaprezentować nową kolekcję w dwóch zupełnie różnych odsłonach: poetyckiej i bardzo subtelnej oraz surowej, minimalistycznej. To dla mnie ważne, aby pokazywać, na jak wiele sposobów można interpretować moje projekty” – mówi projektantka marki Agnieszka Rosa. Autorami sesji są fotografowie, którzy współpracują z marką od wielu lat. Na dzikich plażach Sycylii wschodzącą gwiazdę modelingu, Amerykankę Maddux Callaway sfotografowała Sonia Szóstak. W tym sezonie Maddux pojawiła się m.in. na wybiegu włoskiego domu mody Bottega Venetta. Z kolei w warszawskim Studiu Praga polską modelkę Monikę Sawicką, znaną m.in. z kampanii Celine, sfotografował duet Kulesza&Pik.

Praca nad kolekcją była dla Agnieszki pretekstem do sentymentalnej podróży w czasie: „Gdy wracam pamięcią do swoich pierwszych kolekcji, mogę śmiało powiedzieć, że dziś dużo odważniej sięgam po zwracające uwagę formy. Jedna rzecz się nie zmieniła: podczas projektowania ważne są dla mnie nie tylko kunszt i precyzja wykonania, liczą się także komfort noszenia i to, jak biżuteria będzie układać się na ciele” – tłumaczy projektantka.

Projektantka wraz z zespołem jubilerów dopracowuje prototypy aż do osiągnięcia w pełni zamierzonego efektu. Zanim jednak to nastąpi, daje sobie dużą wolność tworzenia. Tu pomocne okazuje się wykształcenie. Z architektury ukończonej na Politechnice Warszawskiej Agnieszka najlepiej wspomina zadania z modelarstwa. „Kiedy zaczynam pracę nad kolekcją, nie wykonuję szkiców ani notatek, po prostu siadam z wybranym materiałem – modeliną, aluminiową blaszką lub zwykłą kartką papieru – i nożyczkami. Lubię myśleć rękoma” – wyjaśnia. Inspiracje to zapisane w pamięci wspomnienia z podróży, kadry z filmów, fotografie prac ulubionych artystów, takich jak rzeźbiarz Constantin Brâncuși.

Tworząc kolekcję na wiosnę–lato 2022, Agnieszka wyszła od eksperymentów z idealnie czystymi geometrycznymi formami: kwadratem, sześcianem, kulą. „Zależało mi, by większe modele kolczyków i pierścionków nie były zbyt przeładowane. Dzięki temu nawet noszone pojedynczo prezentują się zaskakująco, ich płaskie powierzchnie zachowują się niczym lustro” – wyjaśnia projektantka.

Naszyjnik Square powstał z kilkudziesięciu misternie powycinanych złotych kwadracików. Powielenie tak prostej formy dało wyjątkowy efekt, który odnajdziemy także w kolczykach i bransoletce. W kolekcji pojawia się także zupełnie nowy motyw złotych soczewek wybijanych przy pomocy narzędzi jubilerskich nazywanych anka i puncyna. Z połączonych ze sobą soczewek powstały m.in. kolczyki i pierścionek Disc oraz bransoletka Sphere.

Dla Agnieszki nieocenionym źródłem inspiracji od lat jest szkatułka biżuterii odziedziczona po cioci Mai, która w latach 80. i 90. ubiegłego wieku kolekcjonowała srebrną biżuterię artystyczną. Kolczyki Teardrop w kształcie kropli kształtem nawiązują do tych noszonych niegdyś przez ukochaną ciocię. Charakterystyczne długie i bardzo ozdobne zapięcie posiada także m.in. model kolczyków Sphere z dużą złotą kulą.

W tym sezonie pojawią się nowe wzorów łańcuszków. Tym razem do wyboru mamy subtelne Dotted No.1 i No.2, oba ozdobione delikatnymi kuleczkami, oraz Musa No.3 i No.4 – autorską wersję klasycznego splotu figaro. Turquoise Necklace i Lapis Lazuli Necklace to z kolei naszyjniki wykonane z kamieni szlachetnych: turkusu i lapis lazuli, które stanowią doskonałe uzupełnienie czystych form dominujących w kolekcji.

Nowością są też trzy warianty sygnetu Cubic, które podobnie jak modele pierścionków z poprzednich kolekcji Aster i Basileja nosimy w zestawach. O okrągły sygnet z onyksem, który od lat jest znakiem rozpoznawczym marki, tej wiosny wraca w nowej wersji z owalnym oczkiem. Sygnet Oval może dodatkowo zostać ozdobiony inicjałami ręcznie rzeźbionymi przez mistrza jubilerskiego. Inną odsłoną personalizacji jest subtelny naszyjnik Cubic Letter Necklace z zawieszką w kształcie małej kostki z wygrawerowaną dowolną literką alfabetu. Kostki mogą tworzyć inicjały lub imię bliskiej osoby.

O marce:

ROSA to polska marka biżuterii założona przez projektantkę Agnieszkę Rosę. Projekty są wykonywane ręcznie przez mistrzów jubilerstwa w autorskiej pracowni i powstają wyłącznie z surowców najwyższej jakości. Kolekcje dostępne są w butiku stacjonarnym w Warszawie oraz na stronie internetowej www.rosachains.com

Zdjęcia: Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik
Modelka: Monika Sawicka/ D’vision
Stylizacja: Daria Biedrzycka
Hair & Make-up: Aneta Kostrzewa
Scenografia: Anna Witkowska
Obróbka graficzna: Joanna Skiba

Zobacz również: Biżuteria | Edytorial | Moda | Kolekcja