Projektanci przemyśleli każdy detal. Bentley Continental GT Speed

To najszybszy model w portfolio marki. Bentley Continental GT Speed został zaprojektowany w oparciu o charakterystyczne sylwetki aut serii Speed z lat 20. XX wieku. Model niedawno trafił do redakcji magazynu whiteMAD. Na co zwróciliśmy uwagę? Popatrzcie.

To już trzecia generacja modelu Bentley Continental GT Speed. Pierwsza miała premierę w 2007 roku. Seria skierowana jest do miłośników szybkiej jazdy (samochód od 0 do 100 km/godz. rozpędzi się w 3,6 sek.), ale też do fanów dobrego designu. To właśnie na ten drugi element zwracaliśmy największą uwagę.

Trzecia generacja Bentleya Continental GT Speed to szczyt osiągnięć technicznych zamknięty w nadwoziu Grand Touring. ­Zależało nam, by ten samochód był ekscytujący, dynamiczny, z unikalnymi detalami tylko dla wariantu Speed, które zwiększają komfort użytkowania. Chcieliśmy zapewnić klientom jeszcze większą kontrolę nad samochodem – mówi dr. Matthia Rabe, Członek Zarządu ds. Inżynierii w Bentley Motors.

Nowością w modelu Continental GT Speed jest nowy system sterowania tylną skrętną osią. Auto umożliwia podróżowanie korzystając z kilku trybów: BENTLEY, COMFORT oraz SPORT. Po wyborze tego ostatniego, układ kierowniczy, system Bentley Dynamic Ride oraz eLSD pracują razem, zapewniając kierowcy nowy poziom wrażeń.

Projektując auto inżynierowie musieli zwrócić uwagę na wiele kwestii. Przykładem są tylne koła GT Speed, które przy niskich prędkościach są kierowane w przeciwnym kierunku do przednich, zauważalnie zwiększając poczucie zwinności auta. Układ kierowniczy reaguje szybciej, co pomaga kierowcy poczuć jeszcze większą pewność prowadzenia. Z kolei przy dużych prędkościach tylne koła skręcają w tym samym kierunku co koła przednie w celu poprawienia stabilności jazdy. System wykorzystany wcześniej w modelu Flying Spur, został zmodernizowany w celu zapewnienia jak najlepszych osiągów.

Pewność jazdy

Model charakteryzuje aktywny napęd na wszystkie koła, kontrola trakcji i rozdział momentu obrotowego zostały skalibrowane we wszystkich trybach, powodując zauważalną zmianę w zachowaniu modelu Speed względem standardowego Continentala GT. To szczegół, ale doświadczeni kierowcy z pewnością go zauważą.

Teraz garść danych technicznych. Nowy Bentley Continental GT Speed został wyposażony w zmodernizowany silniki Bentleya W12 TSI o pojemności 6 litrów, który dostarcza 659 KM i 900 Nm momentu obrotowego. Przekłada się to o 4 proc. wyższą moc względem modelu W12. Prędkość maksymalna nowego Bentley Continental GT Speed to 335 km/godz., a pierwsze 100 km/godz. osiąga w 3,6 sekundy. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów jest dwa razy szybsza w trybie SPORT względem standardowego modelu W12, co w połączeniu ze sportowym wydechem zapewnia wrażenia dźwiękowe podczas uruchamiania silnika i redukcji.

Technologiczną nowinką jest elektroniczny tylny mechanizm różnicowy (eLSD), to pierwszy model Bentley wyposażony w takie rozwiązanie. Mechanizm zapewnia większą stabilność w zakrętach i lepszą przyczepność w niekorzystnych warunkach drogowych. Więcej danych technicznych znajdziecie na oficjalnej stronie TUTAJ.

Siła designu

Projektanci Bentley Continental GT Speed szczególną wagę przywiązali do wyglądu, który jest elegancki i sportowy jednocześnie. Świadczą o tym detale – w samochodzie zamontowano między innymi 22-calowe koła utrzymane w jasnym odcieniu srebra lub opcjonalnym czarnym wykończeniu. Standardowe wyposażenie zawiera m.in. wykończone klejnotami korki wlewu paliwa i oleju. Podświetlany napis Bentley na progach drzwi potęguje wyczynowy charakter pojazdu. Nowy Grand Tourer zapewnia fotele dla czterech podróżnych oraz bagażnik o pojemności 357 litrów.

Podczas redakcyjnych testów jeździliśmy autem po Warszawie. Zapis tej przejażdżki znajdziecie na wideo:

 

Podróżowanie modelem było bardzo komfortowe. Jego kabina została zaprojektowana w oparciu o ogromne doświadczenie marki w tworzeniu wyjątkowych wnętrz. Wiele elementów wyposażenia zostało stworzonych ręcznie. Elementy te mogą być dodatkowo personalizowane. W standardowej wersji wnętrze wyróżnia pikowanie typu diament. Producent umożliwia wybór kolorystyki spomiędzy 15 głównych i 11 uzupełniających kolorów skórzanej tapicerki.

Personalizowana jest też deska rozdzielcza. Może ona zostać wykończona ciemnym, szczotkowanym aluminium, co wprowadza do środka atrakcyjny, geometryczny wzór. Estetom spodoba się obrotowy wyświetlacz Bentley Rotating Display, który posiada aż trzy fronty. Niemal niewidoczny będzie przedłużeniem deski rozdzielczej, by po chwili obrócić się, ujawniając dotykowy ekran. Trzecia wersja to analogowe zegary, które wyglądają jak małe dzieła sztuki. Właśnie tak dopracowane detale cenimy najbardziej!

źródło: materiały prasowe

zdjęcia: redakcja whiteMAD

Czytaj też: Motoryzacja | Technologia | Ciekawostki | Detal | whiteMAD na Instagramie