Przekop Mierzei Wiślanej to jeden z najbardziej kontrowersyjnych projektów infrastrukturalnych organizowanych przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Jedni chwalą aspekty ekonomiczne i polityczne, inni zwracają uwagę na kwestie ekologii i faktycznego zapotrzebowania na tego typu obiekt.
Kilka dni temu zakończyła się trwająca 5 dni wycinka lasu w celu wylesienia terenu pod budowę kanału żeglugowego.
Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma być gotowy w 2022 r. Znacząco poprawi dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantuje Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego na Bałtyk z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. -czytamy w komunikacie wystosowanym przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Dzięki temu rozwiązaniu elbląski terminal będzie mógł swobodnie przyjmować mniejsze ładunki towarowe, odciążając od nich porty trójmiejskie, przyjmujące jednostki dalekomorskie. Rozwój portu w Elblągu będzie sprzyjał powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawi walory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynie na rozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski. Kanał przez Mierzeję także znacząco poprawi atrakcyjność turystyczną miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym -brzmi dalsza część komunikatu prasowego
Jakie Wy macie zdanie w tej kwestii? Chętnie ją poznamy!
https://www.facebook.com/MGMiZS/videos/2007275849566449/?t=0
źródło: https://www.facebook.com/pg/MGMiZS