Z ulic Gdańska znikają nielegalne reklamy. To efekt przyjętej kilka lat temu Uchwały Krajobrazowej. Aby pomóc przedsiębiorcom zrozumieć wymagane zmiany miasto przygotowało specjalny przewodnik.

Uchwała Krajobrazowa to dokument, w którym określono zasady umieszczania nośników reklamowych w przestrzeni publicznej. Uchwała wskazuje też na elementy małej architektury i ogrodzenia, które wolno stosować na terenie miasta. W specjalnym przewodniku dla przedsiębiorców (można go pobrać z TEJ STRONY) władze Gdańska odpowiedziały na pytania: Co, jak i gdzie można umieszczać legalnie w mieście.

W przewodniku omówiono każdy z typów nośników reklamowych i wskazano na rodzaj, wielkość i możliwe miejsce ich usytuowania. Parametry te zależą nie tylko od typu obiektu, ale również od lokalizacji w mieście. Inne zasady dotyczą historycznej części Gdańska, a inne dzielnic położonych dalej od centrum.

Uchwała pozwoli dopilnować, by wszyscy przedsiębiorcy dostosowali się do tych regulacji – co zharmonizuje wizualnie ulicę. Przedsiębiorcy będą mogli konkurować w przestrzeni na równych zasadach. Dany lokal będzie miał szyld tej samej wielkości, co obok niego. Przedsiębiorcy będą mieć jednocześnie gwarancję, że sąsiad nie będzie próbował ich przebić, zasłonić – czytamy w przewodniku.

reklamy znikają

Dodatkowo w publikacji znalazły się zdjęcia przedstawiające najbardziej zanieczyszczone reklamami zakątki Gdańska. Zdjęcia te zestawiono z grafikami, które oczyszczono w programie komputerowym z nielegalnych nośników. Właśnie dla takich zmian powstała Uchwała Krajobrazowa i trzymamy kciuki, że tak radykalne zmiany będziemy już wkrótce mogli zobaczyć na własne oczy.  O tym, jak w rzeczywistości znikają reklamy z przestrzeni Gdańska przeczytacie klikając TUTAJ.

Czytaj też: Gdańsk | Miasto | Walka z reklamami

źródło: UM Gdańsk