Zmiany obejmują warzywa z serii Bio. Dynia piżmowa i seler sprzedawane są bez naklejek czy w zbiorczych opakowaniach. Markę Bio klienci rozpoznają po charakterystycznym „tatuażu”.

Sieć Lidl chwali się, że wprowadzane zmiany to element realizacji polityki firmy, która zmierza do ograniczenia i redukcji używanego plastiku. Dlatego wprowadzono innowacyjny sposób znakowania owoców i warzyw za pomocą wiązki światła. Pierwsze takie warzywa Bio właśnie trafiły do polskich sklepów.

Metoda oznaczania wiązką światła nie zmienia struktury i wartości odżywczych produktów. Niezbędne informacje można w ten sposób zamieścić bezpośrednio na skórce.

Dzięki wieloletniej współpracy z Lidl Polska możemy nieustannie się rozwijać i wprowadzać nowe, innowacyjne rozwiązania. Naszym najnowszym projektem jest natural branding, czyli znakowanie owoców i warzyw naturalnym światłem. Cieszymy się, że właśnie udało nam się, wspólnie z siecią Lidl, wprowadzić na rynek pierwsze produkty oznaczone w ten sposób. Firma Lidl Polska umożliwiła realizację nowego projektu. Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna – powiedział Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej.

O ile kupowanie warzyw i owoców luzem, bez zbędnych opakowań nie jest dla Polaków nowością to znakowanie warzyw i owoców światłem już tak. Lidl ma w Polsce ponad 680 sklepów, a na całym świecie ponad 10 tysięcy. Dlatego wprowadzane zmiany w skali globalnej mogą przynieść odczuwalne korzyści. 

Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem. Teraz zdecydowaliśmy się na kolejne, innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając wspólnie z Farmą Świętokrzyską natural branding – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communication w Lidl Polska.

źródło: materiały prasowe