W Mrzezinie zakończyła się przebudowa, dzięki której tamtejszy dworzec kolejowy zyskał zupełnie nowy wygląd. Mający ponad sto lat budynek znajduje się na linii prowadzącej na Półwysep Helski. Po przebudowie stary i zaniedbany budynek zmienił się w nowoczesny obiekt, odpowiadający współczesnym wymaganiom.
Dworzec w Mrzezinie, wybudowany na początku XX wieku przy ówczesnej linii kolejowej z Redy do Pucka, od 1922 roku obsługiwał kursy pociągów także do Helu. Obiekt stał się częścią regionalnego transportu, a dzisiaj zatrzymują się tu pociągi regionalne kursujące z Gdyni do Władysławowa i Helu.
W ramach inwestycji przeprojektowano wygląd zewnętrzny dworca, nadając mu zupełnie nowy wymiar. Elewacja została wykończona szaro-beżowymi, elastycznymi płytkami, które podkreślają elegancki charakter obiektu, natomiast duże przeszklenia wpuszczają teraz mnóstwo naturalnego światła do środka. Modernizacja objęła również rozbudowę przestrzeni zewnętrznej. Budynek uzupełnia nowa wiata, będąca przedłużeniem dachu dworca, pod którą ulokowano letnią poczekalnię oraz stojaki rowerowe. Dodatkowo, elewacja wzbogacona została o nowe zegary oraz przestrzenne napisy – od strony torów widnieje logotyp PKP S.A. wraz z nazwą stacji, natomiast z pozostałej strony umieszczono napis „dworzec kolejowy”.
Wnętrze odnowionego dworca zaprojektowano w minimalistycznej i nowoczesnej stylistyce. Klimatyzowana poczekalnia wyposażona jest w ławki, a na ścianach umieszczono elektroniczne tablice z rozkładami jazdy, gabloty na informacje dla podróżnych oraz tradycyjny zegar. Szczególną uwagę poświęcono kwestii dostępności – obiekt został przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Tak wyglądał dworzec w 2012 r.:

Rewitalizacja obiektu objęła także poprawę otoczenia dworca. Zmodernizowane chodniki, nowa nawierzchnia drogi dojazdowej oraz wyznaczone miejsca parkingowe (łącznie sześć stanowisk) zapewniają wygodny dostęp do budynku. Dodatkowo, wprowadzenie nowych elementów małej architektury oraz uporządkowanie zieleni sprawiło, że otoczenie stacji stało się bardziej przyjazne i funkcjonalne dla mieszkańców oraz podróżnych.
Za kompleksową przebudowę odpowiedzialne są Polskie Koleje Państwowe S.A., które zrealizowały inwestycję w ramach szerszego programu modernizacji infrastruktury kolejowej w województwie pomorskim. Projekt przebudowy opracowała pracownia Buden, a prace wykonawcze powierzone zostały firmie 3JM Michał Bryłka z Kwidzyna. Całkowity koszt modernizacji wyniósł 4,49 mln zł brutto, a przygotowanie dokumentacji projektowej zostało dofinansowane ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
źródło: PKP S.A.
Czytaj też: Dworzec kolejowy | Metamorfoza | Kolej | Polecane | whiteMAD na Instagramie