Alior Bank otworzył oddział – wizytówkę, która ma wyznaczać standardy obsługi klientów. To zupełnie nowe podejście, gdzie w maksymalnym stopniu położony został nacisk na komfort oraz funkcjonalność przestrzeni. Projekt został wykonany przez Robert Majkut Design. 

Współczesna bankowość zmienia się dynamicznie. Klienci z roku na rok coraz bardziej przekonują się do rozwiązań internetowych i mobilnych, przyzwyczajają się do szybkości świadczenia usług i poszukują najnowszych technologii, które ułatwiają życie. Co za tym idzie, oczekują od usługodawców także nowego modelu obsługi – dopasowanego do ich stylu życia oraz obecnych standardów technologicznych. Nowoczesny oddział Alior Banku jest odpowiedzią na te potrzeby. Do końca roku bank planuje stworzyć sieć 30 tego typu punktów w całej Polsce.

Jednym z głównych założeń oddziału jest usprawnienie działań. Wydzielenie stref i dobór odpowiednich rozwiązań pozwala na jeszcze lepsze dopasowanie obsługi do potrzeb klienta. 

Każda ze stref została zaprojektowana w taki sposób, aby bankier mógł skupić się wyłącznie na potrzebach klienta, bez odchodzenia od stanowiska, poszukiwania sprzętu czy chodzenia po wydruki. Ułatwia to obu stronom pełne zaangażowanie w spotkanie, a przy okazji oszczędza czas. Uważam, że relacje buduje się na takich właśnie dobrych doświadczeniach – mówi Mateusz Poznański, wiceprezes zarządu Alior Banku.

Pierwsza strefa, czyli strefa obsługi, obejmuje m.in. przestrzeń powitalną, gdzie na klientów czeka kawa i herbata z upraw ekologicznych oraz filtrowana woda. Obok znajdują się stanowiska obsługowe, wyposażone w narzędzia niezbędne do wykonania wszystkich operacji. Wydzielone zarówno wizualnie, jak i akustycznie dają poczucie komfortu i zapewniają potrzebną w banku dyskrecję. 

Z kolei w strefie digital klient z pomocą bankiera może wypróbować bankowość internetową i aplikację mobilną, po raz pierwszy się zalogować i sprawdzić działanie tych rozwiązań. Tuż obok klienci mogą zobaczyć drugie, pozabiznesowe oblicze banku, który angażuje się w pomoc charytatywną i wspiera kulturę i sztukę oraz sport. W tej sekcji bank prezentuje swoje działania społeczne.  Znajduje się tutaj specjalna półka z książkami. Każdy może do oddziału przyjść, przynieść swoją książkę i wymienić ją na inną, której jeszcze nie czytał.

Kolejna strefa to sale spotkań. Wydzielone akustycznie pomieszczenia mają służyć spotkaniom z klientami, gdy rozmowa wymaga więcej poufności i prywatności. Szklane ściany gabinetu przesłonięte są grafiką uniemożliwiającą identyfikację przebywających w nim osób.

Jedna z tych sal posiada system telekonferencyjny, dzięki któremu bankier może połączyć się z ekspertem i od razu w obecności klienta uzyskać poradę dotyczącą finansowania czy inwestycji. Dzięki połączeniu wideo oraz obecności bankiera dużo łatwiej przeprowadzić klientów przez trudniejsze obszary finansów oraz asystować w przejściu do świata cyfrowego – mówi Mateusz Poznański z Alior Banku.

W oddziale zostały wykorzystane materiały i produkty lokalnych dostawców. W dużej mierze są to surowce z recyklingu. Przykładem mogą być blaty wyprodukowane z przetworzonych kubków po jogurtach, tapicerki oraz sufity z materiału po recyklingu butelek PET. Ponadto część wyposażenia została wytworzona z drewna z roślin szybkorosnących.  

W oddziale wykorzystano blaty, które wykonano z wyrzuconych opakowań po jogurtach.

Oddział został zaplanowany tak, by ograniczać zużycie zasobów. W przestrzeni zwiększono dostęp do światła dziennego, a zamontowane światła LED dopasowują się pod kątem natężenia światła i koloru do pory dnia. W oddziale można napić się filtrowanej kranówki – zarówno gazowanej, jak i niegazowanej. Kawa i herbata serwowane w oddziale pochodzą z ekologicznych upraw, a akcesoria do serwowania napojów są w 100 proc. biodegradowalne.

Tworzenie koncepcji dla sieci oddziałów liczonej setkami rodzi świadomość, że ma to swoje konsekwencje środowiskowe, może mieć dobry lub zły wpływ zarówno na poziomie powstawania jak i funkcjonowania placówek. Jeśli zmiany w naszym otoczeniu są nieuchronne, to mogą być też pod tym kątem właściwie planowane. Projekt oddziału Alior Banku idzie w tym kierunku dużo dalej niż inne w branży, a katalog tych zmian nie pozostaje zamknięty – mówi Robert Majkut, Head of Design w Robert Majkut Design.

We wnętrzu rządzą jasne kolory i naturalne materiały. Specjalne przestrzenie do obsługi klientów otoczono żyletkami z drewna świerkowego. Podłogę ozdobiono pastelowymi płytami Cielo e Terra z kolekcji Tubądzin, które zaprojektowała Dorota Koziara. Nasz wywiad z projektantką przeczytacie tutaj.

Nowy oddział znajduje się w Warszawie przy al. Jana Pawła II 35.

fot. materiały prasowe, redakcja