Salon optyczny Take a Look w Warszawie projektu NOKE Architects

Inwestorki szukały odważnego konceptu. Dlatego postanowiliśmy puścić oko do odwiedzających salon klientów – mówi Karol Pasternak (architekt i partner w NOKE Architects). Najnowsza realizacja NOKE Architects to niezwykłe wnętrze salonu optycznego TAKE A LOOK w zmodernizowanej części warszawskiej Woli. Projekt został zainspirowany przewrotną nazwą marki.

TAKE A LOOK to salon optyczny z wyselekcjonowanymi, markowymi oprawkami. Lokal, gdzie znajduje się warszawski salon posiada dwie przeszklone witryny od strony ulicy. Projektantom z NOKE zależało, aby wnętrze kusiło przechodniów z zewnątrz i zachęcało do wstąpienia do środka. Sama przestrzeń salonu miała być przyjazna, by często długi  proces badania wzroku i wybierania okularów przebiegał w komfortowych warunkach.

W centralnej części salonu stanęły dwa stoły wykonane na zamówienie. – Nazywamy je  “oczami” butiku – mówi Karol Pasternak. Jeden ze stołów służy jako punkt punkt obsługi klientów a drugi jako miejsce do mierzenia oprawek. Projektanci z NOKE postawili na połączenie funkcjonalności i dekoracyjności elementów, dlatego nadali stołom nietypową formę. Postumenty wykończone mikrocementem mają kształt wielkich oczu. Lampy stojące na stołach zastępują źrenice a na podłodze znalazły się graficzne elementy przypominające rzęsy. – Wnętrze salonu samo w sobie jest delikatne i stonowane. W tym centralnym elemencie chcieliśmy wprowadzić odrobinę humoru i ekstrawagancji. To nasze puszczenie oka do klientów i nawiązanie do nazwy salonu – mówi Piotr Maciaszek (architekt i partner w NOKE Architects).

Przez wielkie witryny wpada do środka dużo światła. – Jednym z wyzwań było maksymalne rozproszenie światła, by wygubić cienie na twarzach przymierzających oprawki osób – mówi Karol Pasternak. Stąd w projekcie ściany z tkanin i szklane elementy. Kurtyny mają cielisty odcień, który jest świetnym tłem dla twarzy gości salonu. Są ułożone w formę fali, która nadaje ścianie faktury a przestrzeni spokojny rytm. Naturalne kolory przeplatają się w całym projekcie. Od ścian, przez meble aż po betonową podłogę. Stosując falujące tkaniny oraz pochłaniający dźwięki, dekoracyjny sufit projektanci zadbali komfort akustyczny przestrzeni.


Wszystkie meble i ekspozytory są autorskimi projektami wykonanymi przez wykwalifikowanych rzemieślników. Szklane, barwione półki regałów wykonał na zamówienie uzdolniony szklarz. Układają się w gradient, od najciemniejszej barwy bliżej podłogi do najjaśniejszej na wysokości oczu. Blaty i postumenty wykonane są z intensywnie zielonego marmuru. Motyw naturalnego kamienia i barwionego szkła przeplata się w kilku miejscach butiku – niższe ekspozytory w witrynach czy 2 metrowe lustro-totem są wykonane w podobnej stylistyce.

Poza przestrzenią główną projektanci zadbali również o pomieszczenia do badania wzroku, poczekalnie oraz zaplecza. Ich wystrój współgra z wiodącym charakterem wnętrza.

Czytaj też: Sklep | Witryna sklepowa | Warszawa | Detal | whiteMAD na Instagramie