sauny asenso

Sauna może być jak dzieło sztuki. Dowód? Popatrzcie na sauny ASENSO

Już nie trzeba wyjeżdżać na wakacje lub odwiedzać SPA, by odkryć uroki przebywania w saunie. Trójka architektów zaprojektowała sauny ASENSO, które doskonale pasują do nowoczesnych domów i mieszkań. Przeglądamy najlepsze modele, swój ulubiony wskazała też Kasia Sokołowska – ambasadorka marki.

Sauny mają długą historię. Nic w tym dziwnego! Saunowanie jest korzystne dla ludzkiego zdrowia – ułatwia pozbywanie się z organizmu toksyn, a pod wpływem gorąca otwierają się pory i odblokowują gruczoły łojowe. Ciepło wpływa na lepsze ukrwienie tkanek i dotlenienie skóry. Regularne stosowanie sauny oraz hartowanie ciała poprawia odporność organizmu, odchudza i uspokaja. To wszystko sprawia, że sauna jest idealną odpowiedzią na wyzwania, które stwarza przed nami współczesny świat.

Firma AS PRODUKT stworzyła sauny, które nie tylko pozwalają zadbać o zdrowie, ale też świetnie wyglądają. Efekt udało się osiągnąć, zapraszając do współpracy profesjonalnych architektów. Tu właścicielom firmy należy się ogromne uznanie – dali projektantom wolną rękę i zaufali ich propozycjom. W efekcie powstały sauny, które można dowolnie modyfikować i dopasowywać ich design do własnego wnętrza. W kolekcji ASENSO znajdziemy sauny wewnętrzne i zewnętrzne. Łącznie to ponad 200 różnych modeli saun biorąc pod uwagę rodzaj rozmieszczenia – od wnękowej, narożnikowej, kończąc na wolnostojącej. Ich projekt opracowali: Katarzyna Stefaniak, Marek Walczak i Paweł Klamann.

Cztery kolekcje, cztery różne style

URBAN (projektant: Paweł Klamann). Kolekcja Urban to seria stworzona z myślą o minimalistach. Architekt połączył tu zimny, industrialny i urbanistyczny styl z gorącym żywiołem sauny. To właśnie ten model upodobała sobie ambasadorka ASENSO – Kasia Sokołowska. Do modelu wybrano trzy warianty: mroczny czarny, surowy szary i czysty biały. Kierując się zasadą „mniej znaczy więcej” można zdecydować się na totalnie gładką sklejkę w unikolorze lub wybrać żłobienia nadające szyku i elegancji. Decydując się na model Urban możemy wybrać wykończenie ścian surowe lub kamienne, który przywodzi na myśl loftowy klimat. Projektant zdecydował się tutaj na ogromne przeszklenia, które idealnie wpasowują się w domowe SPA lub salon kąpielowy. Dla linii Urban Black wybrano wariant matowej czerni zarówno obudowy pieca, jak i kamieni. Dla Urban Grey dopasowano piec antracytowy z naturalnymi kamieniami. Z kolei dla linii Urban White – śnieżnobiałą powłokę i kamienie.

sauny asenso


SCANDI (projektantka: Katarzyna Stefaniak). To model idealny dla tradycjonalistów. Architektka połączyła tutaj skandynawską prostotę z funkcjonalnością. Sauny SCANDI umożliwiają dopasowanie poszczególnych elementów sauny do własnych potrzeb. Zaplanowano tu piece dwufunkcyjne z możliwością dopasowania dodatkowych akcesoriów do ziół i aromatów, co stwarza doskonałe warunki nie tylko do sauny fińskiej, ale także biosauny. W tej kolekcji znajdziemy sauny utrzymane w jasnej tonacji kolorystycznej i wykonane z drewna z białej osiki. Jest też wersja w tonacji ciepłego odcienia beżu- osiki tremowanej oraz trzecia – w kolorystyce głębokiego brązu i wykonana z drewna abachi termo.

ORGANIC (projektantka: Katarzyna Stefaniak). To ogromnie ciekawa seria bo garściami czerpie z natury. Model ORGANIC ma przywoływać na myśl sielski klimat i krajobraz, i przybliżać użytkowników do natury. Architektka stworzyła tutaj trzy linie, każda ma swój mocny punkt. Linia Camomile ma kojarzyć się ze spacerem po alpejskich łąkach, skąd pochodzi siano, które po sprasowaniu staje się ozdobną sklejką saunową. Linia Leaves wyróżnia się ozdobnym motywem suszonych liści, z kolei linia Yerba pozwoli nam mentalnie przenieść się do lasu. Projektantka zadbała tu o każdy detal. Oświetlenie w kształcie koła przypomina słońce natomiast podświetlany termometr swoim nieregularnym kształtem przypomina kamień.

GLAMOUR (projektant: Marek Walczak). Linię GLAMOUR można określić dwoma słowami: szyk i elegancja. Linia wyróżnia się zdobieniem – blaskiem diamentów, złoceniami i klasycznym marmurem. W wersji Gold mieni się odcieniami złota, w wersji Marble – kosmicznymi formami z marmuru, z kolei Diamond wyróżniają szklane ornamenty, które ujawniają się po włączeniu podświetlenia. Duże przeszklenia w saunie DIAMOND ozdobione są piaskowanymi elementami, przypominającymi strukturę diamentu, a w saunie GOLD królują mieniące się złotem listwy ozdobne, które nadają szlachetności i blasku.

sauny asenso

Co ciekawe, sauny Asenso są ekologiczne. Do wyłożenia sauny, zamiast standardowej boazerii użyto sklejki saunowej, o głęboko żłobionej strukturze pozwalającej na obcowanie z prawdziwym drewnem. Elementy ozdobne wykonane zostały z siana i kwiatów, które zbierane są w Alpach. Producent sklejki znalazł alpejską łąkę, którą można kosić ręcznie tylko raz w roku, w połowie sierpnia. Znajduje się ona na wysokości 1700 m n.p.m. w pobliżu Wildspitze, najwyższej góry w Tyrolu, do której można dotrzeć tylko pieszo. W dolinie siano jest czyszczone i cięte, a następnie prasowane zgodnie z recepturą i surowymi wytycznymi dotyczącymi jakości. Nowoczesne sauny z ekologiczną izolacją termiczną z korka ekspandowanego zostały zgłoszone przez firmę AS PRODUKT w Urzędzie Patentowym.

To nie koniec ciekawostek! Jako materiał izolacyjny producent wybrał korek ekspandowany, który przepuszcza parę wodną, przy jednoczesnym braku nasiąkliwości. W odróżnieniu od innych materiałów nie tworzy efektu szklarniowego w pomieszczeniach, a ponadto wysoka wilgotność powietrza nie wpływa na jego parametry techniczne. Posiada wysoką stabilność wymiarową i nieograniczoną trwałość. Samoczynnie gaśnie, nie uwalnia toksyn oraz jest odporny na bakterie, grzyby i insekty. To świetna alternatywa dla wełny mineralnej.

Saunowanie zachwyciło mnie kilkanaście lat temu, kiedy po raz pierwszy byłam w Finlandii. To była regularna przyjemność, a potem już pewna rutyna. Cieszę się, że dziś dobrą saunę mam na wyciągnięcie ręki. To wspaniały relaks i oczyszczenie – mówi Kasia Sokołowska, ambasadorka marki.

Zarówno Kasia Sokołowska, jak i każdy klient marki otrzymuje w prezencie drzewko, które posadzone zostaje na Madagaskarze. Kasia Sokołowska drzewku nadała imię “Helena” na cześć swojego psiaka. Sadzeniem drzew zajmuje się organizacja Treedom. Klienci stają się ich właścicielem, nadają mu imię i mogą obserwować jego rozwój przez stronę internetową. To drobna rzecz, a tak wiele znaczy! Właśnie taka filozofia przyświeca marce i zasługuje na nasze uznanie. Chapeau bas!

Czytaj więcej: Styl skandynawski | Zdrowie | Drewno | Łazienka | Wnętrza

źródło: ASENSO