Sieć Carrefour zmniejszyła ilość plastiku w swojej ofercie przyborów szkolnych, a wszystkie produkty, które trafiły do sprzedaży wykonane zostały w całości z materiałów z recyklingu.
Wrzesień to miesiąc powrotu do szkół. Od dziesiątek lat branża produkująca szkolne przybory jak zeszyty, długopisy, flamastry, linijki i inne notuje w tym okresie największą sprzedaż. Sieć Carrefour zobowiązała się do wyeliminowania 45 ton plastiku ze swojej oferty i robi to skutecznie! W wydanym komunikacie wskazano, że eliminacja 45 ton plastiku odbywać się będzie każdego roku.
Obecnie w sprzedaży w sklepach sieci jest szeroka gama długopisów, markerów, zakreślaczy i markerów permanentnych wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu. Za pomocą przyborów szkolnych w opakowaniach Zero Plastic marka chce uczyć dzieci proekologicznej postawy. Kupując takie ekologiczne produkty część dochodu sieć przeznaczy na budowę hoteli dla pszczół. Wszystkie materiały do ekspozycji oferty szkolnej Carrefour zostały wyprodukowane z surowców pochodzących w 100 proc. z recyklingu.
W 2018 roku Grupa Carrefour zobowiązała się w ramach polityki opakowań do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów opakowaniowych. Główne cele wyznaczone w tym obszarze to: wprowadzenie do 2025 r. 100% opakowań własnej marki nadających się do recyklingu lub kompostowania, a także zmniejszenie masy opakowań własnej marki do 2022 roku o 5% w porównaniu z 2017 r. – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour.
Cieszy, że nie są to słowa rzucone na wiatr. W 2019 r. sieć Carrefour zaoszczędziła 5,1 tony plastiku w produktach marki własnej, a w 2020 kolejne 4 tony. W tym roku przeprojektowano opakowania 34 produktów, dzięki czemu ten sam towar zyskał opakowania przyjaźniejsze środowisku.
Czytaj też: Ekologia | Zieleń | Sklep | Plastik | Wydarzenia
źródło: informacje prasowe Carrefour