Marcus Engman head of design IKEA powiedział, że „dobry design jest ważniejszy
niż marketing”. Na fali obecnej popularności siłowni i klubów fitness, gdy coraz trudniej się
wyróżnić, rozpoznawalne i dobrze zaprojektowane wnętrze staje się ważnym elementem
budowania silnej marki. Design przyciąga ludzi, a wyraziste wzornictwo to jedno z narzędzi
ułatwiających promocję miejsca w social media.

Ta poznańska pracownia specjalizuje się w projektowaniu wnętrz indywidualnych,
dlatego ich projektom klubów sportowych bliżej jest do klimatu fitnessów butikowych niż
dużych klubów sieciowych. Wcześniej odpowiadali oni min. za charakterystyczny look
Adrenalina Fitness (pisaliśmy o nim TUTAJ).

Ich ostatnia realizacja to WF fitness – klub w którym funkcjonalnie zaprojektowaną
przestrzeń wspiera wyrazisty design, wspólnie tworzące bazę do budowania silnej marki.
WF to klub o nietypowym rzucie w kształcie koła, który powstał w miejscu
nieczynnej siłowni. Wnętrza poddano całkowitej metamorfozie, by klub był dla użytkownika
nie tylko źródłem energii i motywacji ale również poczucia równowagi i balansu. W nowym
projekcie ofertę uzupełniono o wellness : dodatkową strefę wypoczynku z sauną.
Dynamiczny design widać w strefie intro i w strefie ćwiczeń, natomiast przy kameralnych
miejscach wypoczynku i w saunie wprowadzono stonowaną kolorystykę i materiały
czerpiące z nurtu EKO.

Nowoczesne siłownie i kluby fitness to nie tylko sprzęt – to synergia min. technologii, designu i funkcjonalnie zaprojektowanej przestrzeni. Jeżeli ta synergia zaistnieje, klub fitness ma szansę być czymś więcej niż przestrzenią treningową, może stać się ważnym elementem „stylu życia”- miejscem spotkań, wokół którego zawiązują się sieci społecznych powiązań – mówi Agnieszka Deptuła architekt ze studia SPACELAB.

W projektowaniu wnętrz w istniejących budynkach ważne jest, by dostrzec potencjał
miejsca i wykorzystać jego atuty. Owalna forma mogła stać się znakiem rozpoznawczym
klubu więc pomimo potencjalnych wyzwań wykonawczych przy realizacji obłych ścian,
projektanci zdecydowali się nie maskować oryginalnego kształtu prostymi płaszczyznami.
Zabudowa tubusa w sercu budynku przypomina wyglądem wielką turbinę parową.
Skojarzenie, że zarówno designerska siłownia jak i wspomniana turbina dostarczają
użytkownikom energii do działania- dało twórcom dodatkową frajdę przy projektowaniu.
Czarnymi żebrowanymi okładzinami nadano ścianom tubusa techniczny charakter.

Ażurowy sufit z listewek zamontowano odśrodkowo wokół cylindra by przesłonić główne
instalacje. W trakcie remontu usunięto zbędne ściany, nawierzchnie posadzek,
podwieszane sufity, odsłaniając oryginalne betonowe stropy. Zespół toalet i szatni
przeniesiono w nowe, korzystniejsze miejsce (pozwalała na to infrastruktura techniczna).
Po korekcie pierwotnych podziałów klub zyskał dużą przestrzeń i wygodne zaplecze
szatniowe z welness. Architekci SPACELAB oprócz projektu wnętrza stworzyli też dla
klubu identyfikację wizualną wraz z nazwą marki oraz logo „WF | workout&fitness”