Starbucks współpracuje z polską firmą. Stworzą słomki z fusów po kawie!

Słomki z fusów po kawie mają być alternatywą dla nieekologicznych i nienadających się do recyklingu plastikowych odpowiedników, które każdego roku w tysiącach ton trafiają na wysypiska śmieci lub co gorsza do rzek, mórz i oceanów. To właśnie w tej sprawie Starbucks nawiązał współpracę z polskim startup’em EcoBean wywodzącym się z Politechniki Warszawskiej. 

Starbucks Polska rozpoczyna prace nad możliwością stworzenia słomek wykonanych ze zużytych fusów kawowych pochodzących z kawiarni. Na swojego partnera technologicznego wybrał startup EcoBean, który wywodzi się Politechniki Warszawskiej.

W początkowej fazie produkcji fusy mają być dostarczane z 22 kawiarnii Starbucks na terenie Warszawy. Jest to pomysłowy sposób na wdrażanie gospodarki cyrkularnej, zamiast linearnej, a także wygenerowanie oszczędności zarówno po stronie kawiarni – mniejsze koszty związane z utylizacją odpadów – jak i po stronie EcoBean, który otrzymuje darmowy surowiec.

Słomki z fusów po kawie produkcji EcoBean mają spełniać wymagania europejskiej dyrektywy „plastikowej”. To kolejny krok Starbucks na drodze do osiągnięcia globalnego celu, którym jest ograniczenie liczby odpadów i emisji dwutlenku węgla o 50 proc. do 2030 roku.

“Jesteśmy podekscytowani współpracą z tak dużą firmą jak Starbucks. Nasz projekt to 100% zero waste. Zużyte fusy po kawie pakowane są do tzw. EcoBoxów. Gdy te są w pełni napełnione, zostają odebrane i trafiają do naszego zakładu. Tam zostaną przetworzone i uformowane w praktyczne słomki, które po wykorzystaniu trafiają do nas ponownie, aby dostać nowe życie. To idealne rozwiązanie, niosące same korzyści dla środowiska” – tłumaczy Marcin Koziorowski, CEO w EcoBean.

“Wierzymy, że badania EcoBean już wkrótce odbiją się echem w całej branży gastronomicznej. Od początku wspieramy projekt i obecnie przechodzimy do kolejnego etapu, czyli fazy testów, w której nasze kawiarnie będą oddawały do EcoBean kawowe fusy, z których mają być wytwarzane słomki i inne przedmioty przyjazne środowisku.” – dodaje Katarzyna Pijanowska, marketing manager w Starbucks Polska

Czytaj też: Ciekawostki | Ekologia | Plastik  | Recykling

źródło: Starbucks Polska / EcoBean / wirtualnemedia.pl
zdjęcia: EcoBean /  Elias Shariff Falla Mardini/pixabay