Muzyk - PO

Szyldowa rewolucja w Ostrowie Wielkopolskim. Pokazali, jak to się robi!

W ostatnim roku w Ostrowie Wielkopolskim nastąpiła szyldowa rewolucja. Metamorfozę przeszło kilka lokali, które zyskały nową identyfikację wizualną.

Szyldowa rewolucja była możliwa dzięki Stowarzyszeniu archiBUNT oraz finansowym ze strony władz miasta. Tych kilka przykładów dowodzi, że niewiele trzeba, aby pozytywnie wpłynąć na jakość przestrzeni publicznej.

W miastach zwiększa się ilość różnej formy reklamy o niskiej wartości estetycznej, która nieustannie zaśmieca przestrzeń publiczną i jednocześnie znacząco obniżając komfort przebywania w niej. Chcąc ograniczyć negatywne skutki chaosu reklamowego na obszarze rewitalizacji postawiliśmy na edukację i zorganizowaliśmy warsztaty. Identyfikacja wizualna przy ulicy Wiosny Ludów, którą możemy dziś podziwiać to efekt tego zadania – komentuje Sebastian Górski, zastępca prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.

Do współpracy nad metamorfozą zaproszono właścicieli lokali przy ulicy Wiosny Ludów w Ostrowie Wielkopolskim. Oprócz metamorfozy szyldów i witryn udało się wyremontować elewacje, przy wsparciu właścicieli budynków.

Realizację projektu poprzedził cykl wykładów, spotkań z przedsiębiorcami, warsztatów i wizji lokalnej. Wszystko po to, by przedsiębiorcy mogli poznać i zrozumieć zagadnienia związane z procesem projektowania szyldów i witryn. Eksperci po prostu starali się ich przekonać do zmian, uświadamiając, że to duży krok w dobrą stronę.

W ramach akcji udało się odświeżyć elewacje trzech lokali, zamontować trzy neony oraz jeden ledon.

Powstały także nowe, ażurowe wyklejenia witryn z niezbędnymi informacjami a w sklepie odzieżowym Mariett mieliśmy okazję sami zaprojektować i wykonać całą wystawę – mówi Konrad Moszyński z mucha DSGN, który merytorycznie wsparł przedsięwzięcie.

Dobra Noc – Centrum Pościeli – nowy neon
Sprawdź

Jest szansa, że to nie jest koniec estetycznych zmian w Ostrowie Wielkopolskim, a szyldowa rewolucja będzie trwać!

Widząc ogromne zainteresowanie oraz obopólne korzyści, chcemy w przyszłości kontynuować rozpoczętą na ulicy Wiosny Ludów inicjatywę i obejmować kolejne fragmenty ulic, wchodzących w obszar rewitalizacji. O kolejnych działaniach będziemy informować na bieżąco – zaznacza Jakub Tomalkiewicz, dyrektor Wydziału Polityki Przestrzennej Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim.

W sumie metamorfoza lokali kosztowała 30 tysięcy złotych.

źródło i zdjęcia: Stowarzyszenie archiBUNT

Czytaj też: Metamorfoza | Witryna sklepowa | Identyfikacja wizualna | Neony | whiteMAD na Instagramie