To pierwsze takie wydarzenie w Polsce. Targi Mood Concept 2018 to najlepsza okazja do tego, aby poznać najnowsze trendy w urządzaniu mieszkań i spotkać się z ekspertami świata architektury i designu. Ważnym elementem wydarzenia będzie debata poruszająca problem kopiowania designu.
Formuła MOOD CONCEPT nastawiona jest na promocję najlepszego, oryginalnego wzornictwa. Ekspozycja skupia się na produktach o wysokiej jakości wykonania i ponadprzeciętnych walorach użytkowych. To po prostu dobrze zaprojektowane rzeczy, które będą służyły długie lata. Dlatego właśnie, wśród wystawców pojawią się takie marki, jak Rolf Benz, Natuzzi, Bretz, Ligne Roset, Huelsta, Stressless, Smeg, Kartell czy Frost, a przestrzenie specjalne zamienią się w miejsce prezentacji projektów tegorocznych laureatów międzynarodowego konkursu TOP DESIGN award.
Nadzór nad wydarzeniem pełnić będzie nowopowstałe stowarzyszenie LOVE Original, którego celem jest promocja dobrego designu i kreowanie mody na zakup oryginalnych produktów. Chcąc rozpocząć szeroką dyskusję na temat świadomej konsumpcji, jego obecność będzie miała podwójny wymiar.
W piątek, 19 października, odbędzie się konferencja „Inspiracja czy plagiat?” z panelami dyskusyjnymi poświęconymi kopiowaniu wzorów form użytkowych, przestrzeganiu praw autorskich oraz ochronie patentowej. Ponadto przez wszystkie trzy dni będzie można zobaczyć wystawę „WE #loveOriginals”, która w zaskakujący, bezpośredni i bezkompromisowy sposób przedstawia problem nieetycznego podrabiania dzieł największych projektantów. Podczas tej wystawy zwiedzający będą mieli okazję poznać inspirujące historie i z bliska zobaczyć najbardziej kultowe projekty gwiazd światowego designu.
Na gości MOOD CONCEPT czeka także Strefa Światła – miejsce prezentacji nowości oświetleniowych firm polskich i zagranicznych, znanych z innowacyjnych rozwiązań i świetnego wzornictwa. Nowe inspiracje z zakresu wyposażenia przestrzeni łazienkowych prezentowane będą na Forum Łazienka Pro, któremu towarzyszyć będzie Galeria Innowacji – wystawa produktów pokazujących, jak rozwija się rynek i wzornictwo łazienkowe.
Gościem specjalnym MOOD CONCEPT 2018 będzie Ferruccio Laviani, charyzmatyczny designer i dyrektor artystyczny włoskiej marki Kartell, który poszukując nowych definicji przedmiotów i piękna, przełamuje konwenanse odważnymi formami mebli i oświetlenia. Wychowanek Ettora Sottsassa – jednego z założycieli rewolucyjnej grupy Memphis – w świecie wzornictwa zaistniał projektem lampy Bourgie, będącej nowoczesną interpretacją klasycznych, bogato zdobionych, barokowych lamp. Pragnąc odczarować szarą rzeczywistość, pojawi się na scenie głównej targów, obok innych zaplanowanych prelekcji, specjalistycznych szkoleń i kreatywnych warsztatów, gdzie będzie nakłaniał publiczność do rewizji własnych poglądów i wspólnie z organizatorami promował oryginalny design na polskim rynku wnętrz.
Targi Mood Concept 2018:
19 – 21 października, Centrum EXPO XXI w Warszawie
Więcej na moodconcept.pl