Timberland – producent kultowego buta angażuje się w ekologiczne rolnictwo

Timberland coraz aktywniej reaguje na zmiany klimatyczne i angażuje się w rozwój skóry regenerowanej. Marka stawia na innowacyjny system hodowli z pozytywnym wkładem dla środowiska naturalnego.

Przemysł modowy ma znaczący wpływ na emisje gazów cieplarnianych i uważamy, że to nasz obowiązek aby być częścią tego rozwiązania – mówi Joanna ZającCekiera, Marketing Manager marki Timberland.

Globalna marka ogłasza partnerstwo z organizacją Savory Institute oraz Other Half Processing i wspólnie stawiają na budowanie ekologicznej przyszłości zgodnie z rozwojem natury, która nie jest sztucznie napędzana przez człowieka. Ponadto w proces wytwarzania surowców angażują drobnych, lokalnych farmerów. Wszystko to, aby wspomóc tworzenie nowego łańcucha dostaw dla przemysłu obuwniczego i odzieżowego.


Czym właściwie jest rolnictwo regeneracyjne?

To przede wszystkim zachęcanie rolników do współgrania z rytmem przyrody. Tego typu rolnictwo pozwala na większy odpoczynek i odrost traw, co prowadzi do lepszego pożywienia dla zwierząt rolnych i zdrowszej gleby. Takie praktyki wspierają różnorodność biologiczną i zwiększają produktywność gleby, zapewniając większą odporność na susze i ulewne deszcze, które z każdym dniem są dla planety coraz większym zagrożeniem.

Skóra regenerowanajest rozwiązaniem „Zero Waste”. Przy obróbce skóry naturalnej pozostaje wiele odpadków, które teoretycznie nie nadają się do ponownego użycia. Co począć z małymi skrawkami skóry? To proste: wykorzystać ponownie. Tego typu podejście pokochała marka Timberland, która jesienią 2020 r. wprowadzi kolekcję butów wykonanych ze skóry regenerowanej pochodzącej z rancza Thousand Hills Lifetime Grazed, a z biegiem czasu planuje znacznie rozszerzyć ten program.

Timberland od dawna angażuje się w odpowiedzialne projektowanie i tworzenie mody zgodnej z naturą. Już w 2007 r. kultowe buty Earthkeepers wykonane z przetworzonych butelek PET, gumy z recyklingu i skóry ze zrównoważonych garbarni zostały ocenione przez Gold Working Group za najlepsze praktyki środowiskowe. Timberland podjął również przełomowe zobowiązanie w 2019 r. do sadzenia 50 milionów drzew w ciągu najbliższych pięciu lat, dążąc do ekologicznej przyszłości. Trzymamy kciuki, że marce się to uda!

Zobacz również: Moda | Ekologia | Buty