W Polsce debiutuje 26-letnia whisky Glenfiddich Grande Couronne. Charakterystyczne butelki pakowane są w wyjątkowy sposób i użytkownikom przybliżają świat sztuki. Producent zapowiedział także współpracę z polską artystką Malwiną Konopacką.

Są w życiu okazje, których doniosłość domaga się szczególnej celebracji. Towarzyszą im wówczas okazałe, znaczące spotkania z przyjaciółmi, znajomymi lub rodziną, aby wspólnie świętować to, co jest dla nas szczególnie ważne. Jak zatem podkreślić przełomowość chwili, aby stała się nie tylko punktem kulminacyjnym wydarzenia, ale również na długo zapisała się w naszej pamięci, tworząc wyraźne wspomnienie, do którego chcemy wracać? Właśnie dla takich momentów powstała prestiżowa seria Grand, składająca się z trzech różnych whisky, a wraz z nią 26-letnia Glenfiddich Grande Couronne.

Proces produkcji Grande Couronne to wyjątkowa historia. To podróż przez smaki dwóch kultur, której pierwszy etap zaczyna się w Szkocji, w rodzinnej destylarni Glenfiddich w Dufftown. To właśnie tam, w beczkach wykonanych z europejskich oraz amerykańskich gatunków dębu, dojrzewała przez 24 lata nowa whisky single malt, a następnie przez kolejne dwa lata leżakowała w rzadko spotykanych beczkach po francuskim koniaku, zbierając słodkie nuty tego wykwintnego trunku. Dzięki starannie dobranemu procesowi dojrzewania, odzwierciedlającemu innowacyjne podejście marki do tradycyjnych rozwiązań, Grande Couronne stała się intrygującą nowością, łączącą dobrze znany smak szkockiej whisky, przełamany unikalnym finiszem aksamitnych aromatów kremowej kawy, brązowego cukru i delikatnej przyprawy korzennej.

Glenfiddich Grande Couronne zwróciła naszą uwagę ze względu na design. Projekt przygotował Jean-Charles Deserve. Opakowanie inspirowane sztuką renesansu stało się motywem przewodnim opowieści o trunku. Rozchylając front opakowania wnętrze obraca się o 180 stopni, ujawniając fragment obrazu Johanna Georga Platzera „Scena tańca we wnętrzu pałacu” („Dancing Scene with Palace Interior”) z lat 30. XVIII w. Z kolei identyfikacja wizualna – zaprojektowany przez artystę ornament to autorska interpretacja zderzenia dwóch światów – francuskiego i szkockiego – dominujących w historii Grande Couronne. Dodatkowo unikalność projektu podkreśla eleganckie, drewniane opakowanie, które w swojej wewnętrznej części skrywa renesansowy malunek, idealnie komponujący się z bursztynowym kolorem whisky.

Glenfiddich, wprowadzając do sprzedaży nowy wariant whisky, postanowił jednak pójść o krok dalej, zapraszając artystów z całego świata do tego, aby w oparciu o projekt Francuza stworzyli swoją własną interpretację filigree, zabarwioną wpływami lokalnych kultur. Polska również będzie miała swojego reprezentanta. Do tego niecodziennego projektu została zaangażowana Malwina Konopacka, projektantka, ilustratorka i autorka kolekcji ceramiki OKO. Dzieło Malwiny, stworzone dla marki Glenfiddich, już niedługo zostanie przedstawione szerszej publiczności i wystawione na aukcję, z której dochód zostanie przekazany na Projekt 160/160 Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych.

Czytaj więcej: Ciekawostki | Opakowania | Szkło | Identyfikacja wizualna | whiteMAD na Instagramie

źródło: materiały prasowe