To już pewne. Do I linii metra dobudują stacje Plac Konstytucji i Muranów

Poznaliśmy wykonawcę prac przedprojektowych oraz projektów budowlanych dwóch nowych stacji I linii metra – Plac Konstytucji oraz Muranów. Projekty przygotuje Biuro Projektów „Metroprojekt”.

W przetargu najwyższą ocenę zyskała oferta Biuro Projektów „Metroporojekt” Sp. z o.o. Projektant wycenił zakres prac na kwotę 7 364 010,00 zł brutto. Oferta ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o.,  z uwagi na  oferowaną wyższą cenę usługi (7 613 894,34 zł brutto), uzyskała 98,69 pkt. Zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych oferenci mają teraz 10 dni na odwołanie się od decyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty.

W ramach postępowania, podzielonego na dwa niezależne zadania, projektanci będą musieli wykonać prace przedprojektowe oraz przygotować projekt budowlany dla dwóch stacji A12 Plac Konstytucji i A16 Muranów na I linii metra, wraz z zaprojektowaniem niezbędnej rozbudowy lub przebudowy infrastruktury towarzyszącej (tunele, wentylatornie, systemy sterowania ruchem etc.). Wszystkie dokumenty muszą być przygotowane w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę.

Zwycięzca postępowania będzie musiał przyjąć rozwiązania projektowe minimalizujące wpływ budowy nowych stacji na eksploatowaną linię i otoczenie. Zgodnie z założeniami dla projektantów, w czasie pracy, powinno być możliwe prowadzenie przejazdów eksploatacyjnych na linii M1 oraz dążenie do utrzymania przejezdności dla komunikacji zbiorowej i indywidualnej w czasie robót na powierzchni. Dokumentacja musi być przygotowana w taki sposób, by umożliwić zakończenie inwestycji do 2026 roku. Dzięki inwestycji odległość między stacjami zmniejszy się z około półtora kilometra do około 700 metrów. Uruchomienie dodatkowych przystanków nie wpłynie na częstotliwość kursowania pociągów na I linii metra.


Budowa dwóch stacji – Plac Konstytucji i Muranów – jest wskazana w aktualnym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy (SUiKZP). Na przygotowanie i uzyskanie pozwolenia na budowę, Metro Warszawskie przewiduje 24 miesiące od daty podpisania umowy. Natomiast przewidziany kontraktem nadzór autorski skończy się w chwili odbioru końcowego robót budowlanych, ale nie później niż do końca 2026 roku.

źródło: UM Warszawa

We wrześniu otwarto też nowe stacje II linii metra. Ich zdjęcia opublikowaliśmy tutaj:

Szkło wśród cegieł. Nowe stacje metra w Warszawie już działają