#TOGETHER. Polska rozpoczęła kampanię na rzecz relacji z innymi krajami na EXPO Dubai

Polska od początku Wystawy Światowej w Dubaju prezentuje największe osiągnięcia oraz nawiązuje nowe kontakty gospodarcze. Odwiedzający regularnie poznają kulturę, różnorodność i bogactwo natury, a także polskie nowe technologie i rzemiosło głęboko zakorzenione w naszej tradycji. Expo 2020 Dubai stwarza niepowtarzalną okazję do wykreowania pozytywnego wizerunku Polski, opartego na współpracy oraz wzajemnym zrozumieniu. W najbliższych tygodniach w osiągnięciu tego celu pomoże inspirująca i angażująca innych uczestników Wystawy Światowej międzykulturowa kampania #TOGETHER.

Akcja #TOGETHER jest symbolem polskiej kreatywności i gościnności, wykraczającej poza Pawilon Polski – miejsce rodzimej ekspozycji. W ramach inicjatywy powstały unikalne prezenty wykonane przez rodzimych artystów i rzemieślników, nawiązujące do tego, co nas łączy z uczestnikami Wystawy Światowej. Podczas akcji #TOGETHER, przedstawiciele Pawilonu Polski na czele z Komisarzem Generalnym odwiedzą 9 pawilonów narodowych. Jednym z nich będzie pawilon Zjednoczonych Emiratów Arabskich – gospodarzy Expo 2020 Dubai. Polska delegacja w najbliższych tygodniach odwiedzi także pawilon tematyczny – Alif, którego motyw przewodni i architektura nawiązuje do mobilności. Organizatorem udziału Polski w Expo 2020 Dubai jest Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

Motywem przewodnim Expo 2020 Dubai jest hasło „Connecting Minds, Creating the Future – Łącząc umysły, tworzymy przyszłość”. Organizatorzy ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich od początku kładą duży nacisk na współdziałanie i podkreślają jego ogromne znaczenie we współczesnej, dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Zwracają uwagę na to, że przemiany społeczne, ekonomiczne i technologiczne wymagają podejmowania nowych wyzwań. Odpowiedzią na nie jest współpraca krajów – pomimo występujących różnic – w celu zapewnienia zrównoważonego rozwoju; od poszanowania środowiska, przez postęp społeczny, aż po wzrost gospodarczy.


Polska prezentacja nawiązuje do przesłania głównego Wystawy Światowej i za pomocą akcji #TOGETHER pokaże to, co łączy nas z innymi krajami uczestniczącymi w Expo 2020 Dubai. Zrobi to w oryginalny i nieszablonowy sposób, zgodnie z ideą hasła Pawilonu Polski – „Poland. Creativity inspired by nature – Polska. Kreatywność inspirowana naturą”. Przedstawi kreatywność jako cechę będącą źródłem polskich sukcesów gospodarczych, naukowych, kulturalnych i społecznych.

Za nami cztery wyjątkowe miesiące polskiej prezentacji na Expo 2020 Dubai. W tym czasie miejscem najważniejszych wydarzeń gospodarczych, kulturalnych czy edukacyjnych oraz zmieniających się wystaw czasowych regionów i instytucji był Pawilon Polski. W najbliższych tygodniach, w kreatywny sposób nawiążemy relacje z przedstawicielami innych krajów obecnych na Wystawie Światowej. Jestem przekonany o tym, że akcja #TOGETHER, która ma na celu pokazać to, co wspólne dla Polski i innych krajów, wzmocni nasze relacje oraz przyciągnie jeszcze więcej gości do Pawilonu Polski – mówi Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Expo 2020 Dubai.

W nadchodzących tygodniach w ramach inicjatywy #TOGETHER reprezentacja Pawilonu Polski odwiedzi łącznie 9 pawilonów narodowych oraz jeden pawilon tematyczny na Expo 2020 Dubai. W trakcie tej międzykulturowej akcji zaprezentowane zostaną unikalne prezenty wykonane przez rodzimych artystów i rzemieślników, którzy w swoich pracach odnajdują to, co wspólne dla Polski i innych krajów uczestniczących w Wystawie Światowej.

Wśród obdarowanych znajdą się m.in. przedstawiciele pawilonu Zjednoczonych Emiratów Arabskich, którego interesująca architektura była źródłem inspiracji do stworzenia wyjątkowego prezentu – autorskiego plakatu w wykonaniu polskiego artysty Dawida Ryskiego. Pawilon Zjednoczonych Emiratów Arabskich to intrygująca interpretacja ruchu, a budynek swoim kształtem przypomina sokoła – zajmującego ważne miejsce w historii i tradycji kraju. Dach składa się z 28 ruchomych skrzydeł, które można ustawiać pod kątem od 110 do 125 stopni. Architektura i jej symbolika to cecha wspólna obecności Polski i ZEA na Expo 2020 Dubai – Pawilon Polski odwołuje się do motywu wędrujących ptaków, tym samym nawiązując do dynamiki rozwoju współczesnego świata, wymiany kulturowej, handlowej oraz migracji idei.

Przedstawiciele Pawilonu Polski złożą także wizytę w pawilonie Alif, którego mottem jest napędzająca światowy rozwój mobilność. Polska przyczynia się do tego, o czym świadczy fakt, że w gronie inspirujących naukowców znalazła się Olga Malinkiewicz, fizyczka i wynalazczyni metody wytwarzania drukowanych ogniw słonecznych na bazie perowskitów. Są one zintegrowane z elewacją Pawilonu Polski i umożliwiają naładowanie telefonu energią słoneczną prosto z wbudowanej instalacji. Mobilność i nowe technologie były inspiracją do stworzenia kolejnego prezentu zaprojektowanego przez artystę Oskara Ziętę. Pawilon Alif otrzyma wyjątkową rzeźbę przedstawiającą bezemisyjny pojazd – longboard wykonany w technologii FiDU, będącej rewolucyjną metodą obróbki stali formowanej pod ciśnieniem.

Relacja z akcji #TOGETHER prowadzona jest w kanałach społecznościowych Poland at Expo. Magazyn whiteMAD jest oficjalnym patronem medialnym Pawilonu Polski na EXPO 2020 Dubai.

Czytaj też: Wydarzenia | WXCA | Architektura w Polsce | Drewno | whiteMAD na Instagramie

źródło: materiały prasowe