Traffic Design z nowym muralem w Gdyni. Jest przy stacji SKM

Nowy mural powstał z inicjatywy Traffic Design oraz OPEC. Ozdobił on ścianę budynku OPEC przy stacji SKM Gdynia Leszczynki. Jego przesłanie jest proste – ma promować proekologiczne postawy.

Okręgowe Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej (OPEC) zajmuje się produkcją i dostawą ciepła dla mieszkańców Gdyni i pobliskich miejscowośći. Mural przy stacji SKM jest najnowszym efektem współpracy firmy z Traffic Design. Wcześniej w ramach współpracy powstały instalacje z retro kafli z odzysku na komorach ciepłowniczych, a także wykonano prace konserwatorskie na płaskorzeźbie autorstwa gdyńskiej rzeźbiarki Ireny Loroch.

Nowy mural ma prostą estetykę. Malunek niesie przesłanie dotyczące środowiska i odpowiedzialności za wspólną przestrzeń. Co ciekawe, mural został wykonany przy użyciu mineralnych farb, które pochłaniają dwutlenek węgla w trakcie schnięcia i bazują na naturalnych pigmentach. Mural zaprojektowała Renia Maj, która przemysłową instalację budynku uczyniła częścią dzieła. Elementy instalacji zostały wkomponowane w mural jako trójwymiarowa forma.

Największą część muralu stanowi pszczoła, która jest jednocześnie symbolem OPEC. Firma od lat prowadzi działania wspierające owady zapylające – posiada własne pasieki i produkuje miód.

OPEC dysponuje wieloma obiektami i elementami infrastruktury w różnych punktach miasta. To dla nas okazja, by promować wartościowe tematy i pozytywnie wpływać na estetykę Gdyni – mówi Wojciech Folejewski, prezes OPEC.

Ważne jest dla nas, by pojawiające się w przestrzeni publicznej formy artystyczne niosły za sobą także treści istotne społecznie. Ekologia to dziś jedno z kluczowych zagadnień – także dla miast, które muszą mierzyć się z konsekwencjami kryzysu klimatycznego – dodaje Michał Lech z Traffic Design.

Dodatkową ciekawostką jest jeden z kominów należących do OPEC. Zamieszkuje go para pustułek, która wychowuje kilka piskląt. Zdjęcia pustułek OPEC zamieszcza na swojej stronie.

Pracę wykonali artyści: Andrzej Bastrikin, Serhai Rusak, Ivan Fiaskou, Sebastian Choromański.

_

Niech nie zmyli Cię profilowe zdjęcie redaktora. Nikt nie zhakował naszej strony! Marka LEGO zachęciła nas do uczczenia Dnia Dziecka w wyjątkowy sposób. Zmieniliśmy zdjęcia profilowe naszych redaktorów, dzięki którym przenieśliśmy się do błogiego czasu dzieciństwa 😊. Urozmaiceniem jest też kursor w wersji desktopowej, który na kilka dni zmienił się w klocek LEGO. Taka wersja strony będzie nam towarzyszyć do 1 czerwca. W tym roku marka LEGO z okazji Dnia Dziecka przygotowała specjalną akcję z platformą Slowhop, w ramach której wypełniła 21 domów w całej Polsce zestawami klocków LEGO i chętnym dała możliwość spędzenia w nich weekendu z kreatywną zabawą. Więcej o tej akcji pisaliśmy TUTAJ i TUTAJ.

PS a jeśli szukasz pomysłu na zestaw klocków LEGO do kreatywnej zabawy to sprawdź nasze propozycje TUTAJ. To dobre pomysły na prezent, nie tylko z okazji Dnia Dziecka!

_

źródło: Traffic Design

Czytaj też: Murale | Gdynia | Sztuka | Ciekawostki | whiteMAD na Instagramie